تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۲۲۶۲۶
سرویس خبر : انرژی

کاهش خرید نفت خام عربستان توسط خریداران آسیایی

‌می‌متالز - وضع محدودیت‌های رفت و آمد در چین و سایر مناطق آسیا جهت مهار اوج دوباره کرونا باعث شده برخی پالایشگاه‌های آسیا مقادیر کمتری نفت خام عربستان را برای ماه سپتامبر سفارش دهند.

به گزارش می‌متالز، به دنبال وضع محدودیت‌های کرونایی در چین و سایر مناطق آسیا برای مقابله با نوع دلتای این ویروس، برخی پالایشگاه‌های آسیا مقادیر کمتری نفت خام عربستان را برای ماه سپتامبر سفارش داده‌اند.

شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد نفت خام خود را به چهار پالایشگاه در آسیا یکی در جنوب شرق و سه پالایشگاه در شمال شرق این قاره ارسال خواهد کرد.

انتظار می‌رود شرکت سینوپک چین ده درصد از فعالیت پالایشگاهی خود را در برخی از تاسیساتش در بحبوحه وضع دوباره محدودیت‌های رفت و آمد در چین جهت مقابله با موج جدید کرونا پایین بیاورد.

چین طی دو هفته گذشته محدودیت‌های گسترده‌ای برای سفر و رفت و آمد در شهر‌های بزرگ از جمله پکن وضع کرده تا اوج دوباره کرونای دلتا را مهار کند. وضع قرنطینه در چین بر میزان رفت و آمد در این کشور و در نتیجه مصرف سوخت تأثیر می‌گذارد.

میزان پرواز‌ها در بیست فرودگاه بزرگ چین در هفته گذشته تا ۴۰ درصد سطح پرواز‌ها در ۲۰۱۹ پایین آمده است.

کاهش مصرف سوخت پالایشگاه‌های چین از جمله سینوپک و پتروچاینا را مجبور می‌کند میزان تولید خود را پایین بیاورند.

پالایشگاه‌های آسیا همچنین با حاشیه‌های پایین سوددهی دست و پنجه نرم می‌کنند، مخصوصاً پس از اینکه عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران آسیایی را در هفته گذشته افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده