تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۲۲۲۶۳۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش ۲۳ درصدی قیمت مسکن در آمریکا

‌می‌متالز - قیمت مسکن در آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به بالاترین رقم یعنی ۳۵۷۹۰۰ دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت مسکن در آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خاطر کمبود آن رکورد زد.

انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد متوسط قیمت خانه‌های ویلایی موجود در بازاراین کشور ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به بالاترین رقم یعنی ۳۵۷۹۰۰ دلار رسیده است. حدود ۹۴ درصد از ۱۸۳ منطقه بزرگ آمریکا افزایش دو رقمی قیمت مسکن را تجربه کرده‌اند.

کمبود مسکن در آمریکا قیمت را بالا برده است. خریداران برای پیدا کردن خانه در حد شرایط مالی خود مشکل دارند. فروش خانه‌های دست دوم در آمریکا در ماه مه برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافت.

منطقه شمال شرق آمریکا با ۲۲ درصد سردمدار افزایش قیمت مسکن بوده است. از میان شهر‌های بزرگ نزدیک به پایتخت، قیمت مسکن بیشترین افزایش را در پیتسفیلد در ۶۴ کیلومتری نیویورک داشته است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۳۲۱۹۰۰ دلار بوده یعنی ۴۷ درصد بالاتر از سال گذشته میلادی. این منطقه یکی از ۱۲ منطقه آمریکاست که افزایش قیمت بیش از ۳۰ درصد را تجربه کرده است.

افزایش قیمت مسکن ضربه سختی به مستاجرانی زده که در فکر صاحبخانه شدن بوده‌اند. توانایی این خریداران کاهش یافته و متاسفانه مزایای نرخ پایین بهره با افزایش سریع قیمت مسکن از بین رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده