تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۲۲۲۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد نماگر‌های بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۷۲۱ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش ۳۴۱۴ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال دادوستد شد که نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب با رشد ۲.۵ و ۲۸ درصدی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۷۲۱ هزار گواهی سپرده کالایی در حالی مورد دادوستد قرار گرفت که با ثبت ارزش ۳۴۱۴ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریالی، حجم و ارزش معاملات هفتگی نسبت به هفته ماقبل با رشد ۲.۵ و ۲۸ درصدی همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: در این مدت سکه طلا با ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده معامله شده در صدر بازار قرار گرفت و با ارزش ۳۲۹۴ میلیارد و ۹۷ میلیون ریالی بیشترین سهم را در ثبت ارزش کل معاملات این هفته به خود اختصاص داد.

پس از آن، زعفران نگین با ۷۹۷ هزار و ۱۳۵ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۱۱۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریالی در جایگاه دوم معاملات این هفته ایستاد.

معامله گران ۴۸ هزار و ۶۶۹ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۵.۴ میلیارد ریالی را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند.

همچنین ۱۳۳۰ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

ضمن این که دادوستد ۲۸۳ گواهی سپرده زیره سبز نیز رهاورد معاملات این هفته انبار‌های دانش، مینوبذر و کیمیابذر در بازار مالی بورس کالای ایران بود که به ارزشی حدود ۲۰۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده