تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۲۲۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز به ثبت رسید؛

حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (شنبه بیستم و سوم امرداد ماه) شاخص کل با کاهش ۳ هزار و ۷۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳۴۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۷۰۶ واحد و شاخص بازار دوم، کاهش ۷ هزار و ۸۸۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۸۸ هزار و ۸۲۵ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۲۴ هزار و ۲۹۱ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۰۰ هزار و ۳۱۶ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۸ هزار و ۷۰۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۵۳ هزار و ۷۴۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۶۴۳ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۵۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۷۲۸ واحد، بانک ملت با ۴۷۴ واحد و شرکت سایپا با ۴۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۶۴۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۹۶واحد، گروه مپنا با ۹۸۶ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۸۱۵ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده