تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۲۲۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مالیات بر ارز‌های دیجیتال مانع رشد بیت‌کوین می‌شود

‌می‌متالز - چند سرمایه‌گذار بزرگ بازار رمزارز‌ها معتقدند، تصویب قانون مالیات بر ارز‌های دیجیتال مانع از رشد این بازار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مارک کوبان، سرمایه‌گذار میلیاردر، منتقد سابق و حامی فعلی رمزارز‌ها معتقد است که قوانین مالیاتی شامل قانون زیرساخت یک هزار میلیارد دلاری به رشد بازار رمزارز‌ها ضربه می‌زند.

این میلیاردر در گفتگو با واشینگتن پست اعلام کرد که این قوانین می‌تواند موتور رشد بیت‌کوین و بازار رمزارز‌ها را متوقف کند و اتفاقی همانند چیزی که برای تجارت الکترونیک در سال ۱۹۹۵ افتاد را رقم بزند.

کوبان اضافه کرد این اقدام همچنین مشابه نظارت بر ایجاد وبسایت‌ها در دهه‌ها قبل است، چرا که برخی مردم در ابتدا تصور می‌کردند که کار پیچیده‌ای است و نمی‌دانستند نتیجه این کار چه می‌شود.

قانون مالیات رمزارز‌ها شامل یک قانون زیرساختی سناست که در آن تعریف وسیع‌تری از کارگزار می‌شود و در آن هر طرفی که مسئول فراهم کردن خدمات انتقال دارایی دیجیتال به فرد دیگری باشد، کارگزار نامیده می‌شود.

برخی دیگر از فعالان فضای کریپتوکارنسی هم نگرانی خود را به اشکال مختلف بیان کرده‌اند. با توجه به اینکه در این قانون، ماینر‌ها و اعتباردهندگان شبکه نیز به عنوان کارگزار شناخته می‌شوند، این موضوع موجب اعتراض این دو دسته شده است. اتحادیه بلاکچین، کوین‌بیس، کوین‌سنتر، ریبیت‌کپیتال و اسکوار در بیانیه مشترک نگرانی خود را از این قانون ابراز کرده و گفتند این یک الزام ناکارامد برای تکنولوژی رمزارز است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار رمزارز نیز به پشتیبانی از مارک کوبان درآمده‌اند. پائولو آردوینو، مدیرعامل صرافی رمزارز بیت‌فاینکس در این رابطه می‌گوید: «این قانون پتانسیل نابود کردن معاملات رمزارز‌ها را دارد.»

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر هم با ابراز نگرانی خود در این رابطه اعلام کرد که این قانون می‌تواند موجب تحولاتی خارج از ایالات متحده نیز بشود.

این اتفاقات در حالی رخ داده که در ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارز‌ها رشد خیره‌کننده ۴٫۵ درصدی را به ثبت رسانده و بیت‌کوین مجددا به سطح ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلاری رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده