تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۲۲۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حجم زیادی از بیت‌کوین وارد صرافی‌ها شد! / مراقب فعالیت نهنگ‌ها باشید

‌می‌متالز - برخی کارشناسان بر اساس داده‌های زنجیره‌ای عقیده دارند ممکن است اوج گرفتن فعالیت نهنگ‌ها نشانه یک اصلاح قریب‌الوقوع باشد.

به گزارش می‌متالز، دامیننس بالای بیت‌کوین باعث شده تا هرگونه حرکت این ارز با حرکت سایر ارز‌ها همراه شود و برای همین است که فعالان بازار برای سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها اول شرایط بیت‌کوین را مد نظر قرار می‌دهند.

داده‌های زنجیره‌ای می‌تواند تمایل حرکت قیمت را برای تحلیلگران فراهم کند. سرمایه‌گذاران با این داده‌ها می‌توانند سطوح سوددهی رمزارز‌ها را بشناسند.

یکی از مهم‌ترین داده‌ها حرکت نهنگ‌ها است. حرکت نهنگ‌ها سیگنال‌های زیادی در رابطه با بازار به سرمایه‌گذاران می‌دهد. اخیر نهنگ‌ها از حالت خفته بیدار شدند و سفارشات نشان‌دهنده فعالیت آن‌هاست. معاملات با وجود نهنگ‌ها عمق بیشتری پیدا کرده است.حجم زیادی از بیت‌کوین وارد صرافی‌ها شد! / مراقب فعالیت نهنگ‌ها باشید

حجم وسیعی از بیت‌کوین وارد صرافی‌ها شده و طی دو هفته گذشته تقریبا ۷۰ تا ۸۰ هزار بیت‌کوین به فروش رسیده است.

میانگین ارزش معاملات ۴۰۶ هزار دلار است و افزایش قابل توجهی نسبت به دو ماه گذشته داشته و همچنین معاملات بزرگ بالای ۱۰۰ هزار دلار هم افزایش قابل توجهی داشت که نشان‌دهنده حرکت نهنگ‌ها است.

حجم زیادی از بیت‌کوین وارد صرافی‌ها شد! / مراقب فعالیت نهنگ‌ها باشید

حجم معاملات بازار رمزارز‌ها قبل از شروع روند صعودی در پایین‌ترین سطح خود یعنی ۶۰ میلیارد دلار بود، اما پس از شروع جهش بازار رمزارز‌ها حجم معاملات آن به ۲۷۹ میلیارد دلار رسید، اما حال حجم معاملات دوباره کاهش پیدا کرده است.

یک موضوع مهم در این میان وجود دارد، زمانی که بیت‌کوین روندی صعودی خود را شروع کرد فعالیت نهنگ‌ها اینقدر زیاد نبود. این فعالیت زیاد در این محدوده نشانه اصلاحات قریب‌الوقوع است.

تعداد معاملات به شدت افزایش پیدا کرده و شاخص ترس و طمع در بالاترین سطح خود قرار دارد. حرکت نهنگ‌ها کمی مشکوک است و به نظر می‌رسد دارایی نهنگ‌ها برای فروش به صرافی‌ها منتقل شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده