تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۴۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همراهی رمزارز‌ها با روند بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - با ورود بازار‌های جهانی به دور تازه‌ای رکود کم سابقه، بازار رمزارز‌ها نیز طی روز جمعه با ریزشی چشمگیر مواجه شده و قیمت بیت کوین با ۷.۲ درصد کاهش، به کف دو ماهه خود رسید.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آمار منتشر شده از سوی صرافی FTX، قیمت بیت کوین طی روز جمعه به ۲۶۱۷۲ دلار رسید که بزرگترین ریزش این رمزارز از ۱۶ نوامبر سال ۲۰۲۲ به این سو محسوب میشود.

بیت کوین نهایتا ساعات آخر روز جمعه را با قیمت ۲۶۴۴۱ دلار به اتمام رسانده و کندل روزانه خود را روی این نقطه به ثبت رساند.

به گفته کارشناسان، دلیل عمده ریزش قیمت بیت کوین، همراهی بازار رمزارز‌ها با روند کلی بازار‌های جهانی بوده است. در وال استریت نیز روز جمعه شاهد ریزش چشمگیر شاخص بورس‌های مختلف بودیم و همزمان، بازار‌های آسیایی نیز با ثبت سومین هفته پیاپی ریزش شاخص، رکورد جدیدی به ثبت رساندند.

در همین راستا، اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار نیز طی روز جمعه به قیمت ۱۶۸۵ دلار رسیده و ریزش شدید خود را از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز کرد.

با اینحال، انتشار خبر‌هایی مبنی بر فروش گسترده بیت کوین‌های ذخیره «اسپس ایکس» توسط ایلان ماسک، تاثیر بسزایی بر ریزش قیمت این رمزارز در بازار داشت. گفته می‌شود ماسک ۳۷۳ میلیون دلار از بیت کوین‌های ذخیره خود را در بازار به فروش رسانده که همین موضوع منجر به افزایش بدبینی سرمایه گذاران در بازار رمزارز‌ها شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده