تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۲۴۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین انقلابی در جهان سرمایه‌داری / ظهور میلیاردر‌های جدید با بیت کوین

‌می‌متالز - برخی از کارشناسان عقیده دارند بازار رمزارز‌ها می‌تواند بستر اقتصادی جامعه را تغییر دهد و میلیاردر‌های جدیدی خلق کند.

به گزارش می‌متالز، حدود یک دهه پیش کمپانی اپل و اکسون‌موبیل رقابت زیادی با یکدیگر داشتند و ارزش این دو کمپانی با یکدیگر برابر بود (حدود ۳۱۰ میلیارد دلار)، اما یک دهه گذشت و ارزش بازار کمپانی اپل به ۲/۴ تریلیون دلار رسید و ارزش بازار اکسون موبایل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار افت کرد و به ۲۱۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. این فاصله با گذشت زمان بیشتر هم می‌شود.

بررسی سیر سهام و ارزش تکنولوژی‌های جدید نشان می‌دهد که رشد نوآوری در اکثر موراد سریع اتفاق افتاده و بیت‌کوین نوآوری عصر جدید است. قیمت بیت‌کوین نسبت به سال گذشته حدود ۲۵۰ درصد رشد کرده و به گفته شرکت‌های تحلیل داده این فناوری یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را از زمان شروع به کار داشته است.

بالاجی، یکی از شرکای معروف شرکت سرمایه‌گذاری اندرسون که به عنوان اولین مدیر ارشد فناوری صرافی کوین‌بیس فعالیت می‌کرد مقاله‌ای در رابطه با رشد روزافزون بیت‌کوین و تاثیر این رشد بر بستر اقتصادی جامعه نوشته است.

ظهور میلیاردر‌های جدید

این مقاله به نوعی تلنگری به میلیاردر‌ها زده و نویسنده عقیده دارد زمانی که بیت‌کوین به قیمت‌هایی مانند ۱۰۰ هزار دلار برسد بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارز‌ها میلیاردر می‌شوند و به اندازه میلیاردر‌های سنتی میلیاردر ارز‌های دیجیتال خواهیم داشت و وقتی بیت‌کوین به یک میلیون دلار برسد میلیاردر‌های بازار رمزارز‌ها در جهان از میلیاردر‌های سنتی پیشی می‌گیرند.

در این مقاله آمده است: «۲۳۹۳ کیف پول که بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین نگهداری می‌کنند شناسایی شده و حالا شما فکر کنید که قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار برسد. قطعا در این شرایط ثروت فعالان بازار رمزارز‌ها از میلیاردر‌های سنتی بیشتر است.»

طبق بررسی‌ها نیمی از میلیاردر‌های جهان بیت‌کوین دارند و در دو سال آینده نصف میلیاردر‌های جهان ثروت خود را از بازار رمزارز‌ها به دست می‌آورند. با این حساب اگر بیت‌کوین به یک میلیون دلار برسد میلیاردر‌های بازار رمزارز‌ها جهان را تسخیر می‌کنند.

در پایان این مقاله آمده است: بیت‌کوین نشان دهنده بزرگ‌ترین تغییر ساختاری در ثروت از زمان ظهور رایانه شخصی در دهه ۱۹۸۰ است. هیچکس زمانی که اپل از اکسون موبایل پیشی گرفت و به اولین شرکت تریلیون دلاری تبدیل شد را پیش‌بینی نکرده بود، اما حالا براساس برخی معیار‌ها می‌توان رشد بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد.

در عصر اطلاعات برنده کسی است که بتواند تغییرات را پیش‌بینی کند. آینده بیت‌کوین نامشخص جلوه می‌کند، اما اگر اتفاق خاصی نیفتد این ارز نحوه بانکداری و ساختار پولی ما را تغییر می‌دهد. تغییرات را مدنظر قرار دهید، چون اکثر میلیاردر‌ها در تغییرات هوشیار بودند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده