تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۲۵۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رمزارز جای دلار را می‌گیرد؟ / بلاکچین مزیت رقابتی شرکت‌ها

‌می‌متالز - شرکت دیلویت از متخصصان حوزه‌های مختلف مالی در رابطه با رمزارز‌ها و بلاکچین نظرسنجی کرده است و اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق استفاده از رمزارز‌ها هستند.

به گزارش می‌متالز، شرکت دیلویت از متخصصان حوزه‌های مختلف مالی در رابطه با رمزارز‌ها و بلاکچین نظرسنجی کرده است و اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق استفاده از رمزارز‌ها هستند.

رشد قیمت بیت‌کوین از محدوده ۳۰ هزار دلار باعث افزایش امید‌ها به این بازار شد و طبیعتا ورود سرمایه‌گذاران جدی در بازار صعودی شدت می‌گیرد و هر چه سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار شود رمزارز‌ها مقبولیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این روز‌ها رمزارز‌ها به هر صنعتی ورود پیدا کردند. از هنر و ورزش گرفته تا صنایعی که خدمات پرداخت ارائه می‌دهند. غول‌های صنعت پرداخت مانند پی‌پال و ویزا کارت‌هایی طراحی کردند که کاربران بتوانند به صورت آنلاین با رمزارز‌ها خرید کنند.

اکثر متخصصان مالی که در این نظرسنجی شرکت کردند عقیده دارند بلاکچین بسیار مقیاس‌پذیر و در میان مردم جا افتاده است. این متخصصان عقیده دارند اگر شرکت‌های آن‌ها از بلاکچین استفاده نکند مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهد.

رمزارز به جای واحد‌های پولی

هنگامی که در رابطه با اهمیت بلاکچین از این متخصصان سوال شد ۹۰ درصد آن‌ها معتقد بودند که دارایی دیجیتال در دو سال آینده از مهم‌ترین بخش‌های مالی یک شرکت است. بلاکچین به آرامی در حال نفوذ و سلطه بر صنایع مختلف است و به همین دلیل اگر شرکتی این صنعت را دنبال نکند توانایی رقابت نخواهد داشت.

جالب‌ترین واقعیت در این نظرسنجی مقایسه رمزارز‌ها با ارز‌های فیات بود. بیش از ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان عقیده دارند رمزارز‌ها تا ۵ یا شاید ۱۰ سال آینده جای ارز‌های رایج و واحد‌های پول را می‌گیرند.

لیندا پاوچکوک، مدیر یک شرکت تحلیل داده و فعال حوزه بلاکچین می‌گوید: اساس بانکداری از بین رفته و بازیگران صنعت خدمات مالی باید خدمات خود را بازتعریف و راه‌های جدید را پذیرا باشند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده