تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۵۷۹
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ویتنام فعال‌ترین کشور در بازار رمزارز‌ها / ۹ درصد مردم آمریکا رمزارز دارند!

‌می‌متالز - گزارش فایندر در مورد بازار رمزارز‌ها نشان می‌دهد مردم ویتنام بیش از هر کشور دیگری در جهان در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، چند روز قبل وب‌سایت فایندر تحقیقاتی در رابطه با تعداد فعالین بازار رمزارز‌ها کشور‌های مختلف را منتشر کرد. در این تحقیقات بیش از ۴۲ هزار شهروند از ۲۷ کشور مورد بررسی قرار گرفتند. این تحقیقات نشان می‌دهد کشور‌هایی مانند ویتنام، اندونزی و هند بیشترین تعداد فعالان بازار رمزارز‌ها را دارند.

گزارش منتشر شده وب‌سایت finder نکته‌های جالبی در رابطه با گسترش بازار رمزارز‌ها دارد.

بر اساس این گزارش مردان در بازار رمزارز‌ها فعالیت بیشتری دارند، اما تعداد مردان در بازار نسبت به زنان تنها ۱۰ درصد بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد ۴۰ درصد از مردم ویتنام ارز دیجیتال دارند و سهم اندونزی و هند هم ۳۰ درصد است.

ویتنام فعال‌ترین کشور در بازار رمزارز‌ها / ۹ درصد مردم آمریکا رمزارز دارند!

سهم بیشتر مردان نسبت به زنان

همچنین شکاف جنسیتی در میان داراندگان رمزارز‌ها در کشور‌های ویتنام، اندونزی، فلیپین و سنگلاپور بین ۹ تا ۱۱ درصد است، اما در کره‌جنوبی و نیوزلند تعداد مردان فعال در بازار تنها دو درصد بیشتر از زنان است.

همچنین در این مقاله گفته شده که یکی از کاربرد‌های ارز دیجیتال در این کشور‌ها حواله پول است، چون کارمزد ارز دیجیتال برای مهاجرانی که می‌خواهند برای خانواده پول بفرستند بسیار کمتر است.

همچنین طبق این تحقیقات اسپانیا، انگلیس، ایالات متحده، آلمان و ژاپن کمترین میزان مالکیت رمزارز‌ها را دارند.

ویتنام فعال‌ترین کشور در بازار رمزارز‌ها / ۹ درصد مردم آمریکا رمزارز دارند!

نتیجه این تحقیقات تضاد کاملی با افکار عمومی و جهت‌گیری رسانه‌ها دارد. ایالات متحده، ژاپن و بریتانیا اغلب به عنوان کانون پذیرش رمزارز‌ها شناخته می‌شوند، اما به نظر می‌رسد کشور‌های دیگر در پذیرش رمزارز‌ها موفق‌تر عمل کردند.

در این تحقیق کشور ونزوئلا به عنوان یکی از کشور‌هایی که درصد مالکیت بالایی از رمزارز‌ها دارد نام برده شده، اما فایندر عدد دقیقی در رابطه با این کشور نداده است.

همچنین نویسنده گفته بیت‌کوین به عنوان برترین و شناخته شده‌ترین ارز در این کشور‌ها می‌درخشد و درصد بالایی از مردم فقط بیت‌کوین را ارز دیجیتال می‌دانستند.

اگرچه اسم ایران در این تحقیق نیامده است، اما با توجه به گزارش‌های اتاق بازرگانی ایران حدود ۱۲ میلیون فعال در بازار رمزارز‌ها دارد. یعنی بیش از ۱۵ درصد مردم ایران رمزارز دارند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده