تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۲۳۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رمزارز‌ها را در مدار صعود / آیا صرافی‌های ایرانی قابل اعتمادند؟

‌می‌متالز - بیت‌کوین بعد از شکست مقاومت محدوده ۴۷ هزار دلار شروع به رشد کرد و حالا در محدوده ۴۹ هزار دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

به گزارش می‌متالز، این روز‌ها یکی از اساسی‌ترین مشکلات فعالان بازار رمزارز‌ها در ایران عدم دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی پیشرفته و کم هزینه است. بر اساس اطلاعیه صرافی بایننس احراز هویت سطح دو برای تمامی کاربران این صرافی اجباری شد. بدین ترتیب عملا کاربران ایرانی باید با بایننس خداحافظی کنند.

صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها ایرانیان را نمی‌پذیرند و از طرفی صرافی ایرانی هزینه تراکنش زیادی دریافت می‌کند و پلتفرم معامله پیشرفته هم ندارد. اما از همه مهم‌تر اینکه هیچ کدام از صرافی‌های داخلی مجوز ندارند و هر لحظه ممکن است اتفاقی که برای کریپتولند افتاد تکرار شود.

ایوب ترابی، متخصص حوزه رمزارز‌ها در رابطه با پایان بایننس برای ایرانی‌ها گفت: بعد از فشار‌ها به بایننس این صرافی احراز هویت را برای همه کاربران خود فعال کرد و حالا هر کسی که در این صرافی فعالیت می‌کند باید احزار هویت شود و این کار برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست. این کار باعث می‌شود بسیاری از ایرانی‌ها به سمت صرافی‌های دم‌دست بروند.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد این اقدام بایننس باعث می‌شود سایر صرافی‌های بزرگ دنیا هم احراز هویت را الزامی کنند.

ترابی در رابطه با صرافی‌های غیرمتمرکز گفت: صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز به احراز هویت ندارد و به صورت غیرمتمرکز خریدار و فروشند را به یکدیگر وصل می‌کند. اما در چند ماه گذشته دو صرافی غیرمتمرکز هک شدند. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز هزینه تراکنش بالایی دارند.

این کارشناس در رابطه با روند قیمتی بازار گفت: احتمال دارد بازار تا محدوده ۴۰ هزار دلار اصلاح کند، اما این اصلاح برای شروع صعود بیشتر لازم است.

بازار از دیروز تا امروز

بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته بیش از ۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. رشد بیت‌کوین بازار را سبزپوش کرده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته کاردانو به رتبه سوم کو‌ین‌مارکت‌کپ رسیده و از بایننس‌کوین پیشی گرفته است.

شاخص ترس و طمع در بازار رمزارز‌ها روی عدد ۷۸ قرار دارد و این شاخص هشدار می‌دهد که الان وقت خرید نیست. همه ارز‌ها در سقف قیمتی چند ماه خود قرار دارند و کسانی که می‌خواهند وارد بازار شوند باید منتظر فرصت خرید باشند.

رمزارز‌ها را در مدار صعود / آیا صرافی‌های ایرانی قابل اعتمادند؟

شاخص مقاومت نسبی روی قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ دلار نزولی شده، اما اندیکاتور مکدی روی قیمت ۴۵ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده و هنوز سیگنالی برای فروش صادر نکرده است.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین نهایتا تا ۵۱ هزار دلار رشد کند و بعد یک اصلاح در پیش داریم.

این روز‌ها کمتر صرافی به ایرانی‌ها خدمات می‌دهد و حتی صرافی‌های داخلی هم مجوز ندارند و هزینه تراکنش بالایی دریافت می‌کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز احراز هویت نیاز ندارند، اما هزینه تراکنش بالایی دارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده