تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۲۳۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۵ درصد از سرمایه‌گذاران رمزارز تحت تاثیر ایلان ماسک

‌می‌متالز - بر اساس یک بررسی انجام شده از ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار آمریکایی درباره رمزارزها، یک سوم از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که تحت تاثیر ایلان ماسک تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را می‌گیرند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس یک بررسی انجام شده از ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار آمریکایی درباره رمزارزها، بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که تحت تاثیر ایلان ماسک تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را می‌گیرند.

بر اساس نتایج نظرسنجی، به طور متوسط هر آمریکایی بیش از ۱۷۰۰ دلار در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که سن و جنسیت به شدت روی میزان سرمایه‌گذاری تاثیرگذار بوده است.

این بررسی نشان می‌دهد ۳۷ درصد از سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال به دارایی‌های خود دست نمی‌زنند حتی اگر مخارجی ضروری داشته باشند. این در حالی است که ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که به هنگام یک خرید لوکس یا هزینه‌های تفریحی ممکن است پول را از حساب خود خارج کنند.

در میان سرمایه‌گذاران تفاوت‌های نسلی هم وجود دارد، بیبی‌بومر‌ها یا متولدین دوره انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم به طور متوسط حدود ۲۰۰۰ دلار در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حالی که میانگین سرمایه‌گذاری افراد جوان‌تر حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است.

در عین حال متوسط سرمایه‌گذاری مرد‌ها در بازار ۱۹۴۰ دلار ثبت شده که ۵۶۵ دلار بیشتر از زنان بوده است. این شکاف جنسیتی در چشم‌انداز سرمایه‌گذاری عمیق‌تر هم می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۲۴ درصد از افرادی که قصد نگهداری بلندمدت ارز‌های خود را دارند تجربه بازدهی بسیار خوبی داشته‌اند. این در حالی است که ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند سرمایه‌گذاری آنها، تنها موجب عقب‌نماندن از تورم شده است.

بر اساس این گزارش، زنان ریسک‌پذیری بیشتری از مردان در بازار دارند. ۱۴ درصد از زنان می‌گویند حاضرند برای رشد پورتفوی رمزارزی خود از پرداخت‌های غیرضروری اجتناب کنند، این در حالی است که تنها ۹ درصد از مردان چنین دیدگاهی دارند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده