تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۲۲۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین به مقاومت خورد / مراقب اصلاح بازار باشید!

‌می‌متالز - بیت‌کوین به محدوده مقاومت ۴۷ هزار دلار رسیده و برخی از کارشناسان عقیده دارند ممکن است بازار یک اصلاح در پیش داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، برخی از تحلیلگران خارجی عقیده دارند با توجه به شاخص ترس و طمع، قرارگیری قیمت در بالاترین سطح چند ماهه و شروع فعالیت نهنگ‌ها ممکن است بازار یک اصلاح در پیش داشته باشد.

امید فدوی، کارشناس بازار‌های مالی گفت: بعد از صعودی قیمت بیت‌کوین به کانال ۴۰ هزار دلار ممکن است این ارز مدتی در این محدوده نوسان داشته باشد و بعد روند صعودی دوباره شروع شود.

اما برخلاف گفته کارشناسان شاخص مقاومت نسبی در حال ورود به محدوده اشباع خرید است و این موضوع می‌تواند یک سیگنال صعودی برای بیت‌کوین باشد. MFI هم از سمت محدوده خنثی به سمت منطقه اشباع فروش در حال حرکت است.

اندیکاتور مکدی هم روی قیمت ۴۶ هزار و ۲۰۰ دلار سیگنال خرید صادر کرده و به نظر می‌رسد بازار از نظر تکنیکال وضعیت خوبی دارد.

این روز‌ها هم در آمریکا هم در ایران بحث مالیات از فعالان بازار رمزارز‌ها داغ است و کنگره آمریکا قصد دارد برای توسعه زیرساخت رمزارز‌ها حدود ۲۸ میلیارد دلار مالیات از فعالان این بازار بگیرد. سازمان امور مالیاتی ایران هم گفته برای دریافت مالیات از رمزارز‌ها باید قانون و چارچوبی مشخص برای این بازار تعریف شود.

بازار از دیروز تا امروز

بازار رمزارز‌ها از دیروز بیش از ۳/۵ درصد رشد کرده و آلت‌کوین‌ها در سقف قیمتی خود قرار دارند.

بخشی از پرداخت قرارداد لیونل مسی به صورت توکن هواداری باشگاه پرداخت می‌شود. همین موضوع باعث شد تا توکن باشگاه پاریس ۱۳۰ درصد رشد کند.

ارز دیجیتال IOTX در یک هفته گذشته بیش از ۲۵۰ درص بازدهی مثبت داشت و ارز QTUM هم بیشترین بازدهی در ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده