تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۲۲۲۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد اتریوم، کلید بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری

‌می‌متالز - مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ عقیده دارد عملکرد اتریوم می‌تواند به رشد بیت‌کوین تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار کمک کند.

به گزارش می‌متالز، اتریوم در سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشت. درحالی که بیت‌کوین از پارسال حدود ۵۵ درصد رشد کرده اتریوم بیش از ۳۱۰ درصد بازدهی مثبت داشته است. یکی از دلایل رشد کمتر بیت‌کوین نسبت به اتریوم قیمت بالای این ارز است و این قیمت بالا تقاضا را در خود جذب می‌کند.

حامیان بیت‌کوین عقیده دارند بیت‌کوین از لحاظ ذخیره جهانی، پول بهتری نسبت به دلار است. یکی از دلایل بهتر بودن بیت‌کوین سقف عرضه است، اما چاپ دلار همواره باعث کاهش ارزش می‌شود. (فدرال رزرو ۳/۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ چاپ کرد)

پول‌های در حاشیه

فعلا سرمایه‌گذاران از رمزارز‌ها به عنوان ابزار فرار از تورم پولی کشور خود استفاده می‌کنند و همین موضوع چشم‌انداز این ارز را صعودی کرده است.

بانک گلدمن‌ساکس، در یک نظرسنجی در اوایل سال ۲۰۲۱ به تقاضا فزاینده بیت‌کوین از سمت سرمایه‌گذاران نهادی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های ثروت جهانی اشاره کرد، اما بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند بسیاری از سرمایه‌های کلان به دلیل ترس وارد بازار نمی‌شوند.

مایک مک‌کلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ در رابطه با بیت‌کوین گفت: «اگر حساب کنیم که هر سرمایه‌گذاری در سبد سرمایه‌گذاری خود به اندازه طلا بیت‌کوین داشته باشد آن وقت قیمت بیت‌کوین باید بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد.»

علی‌رغم اینکه زمزمه‌های تصویب ETF بیت‌کوین وجود دارد، اما سلطه این ارز به شدت کاهش پیدا کرده است و از ۷۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۴۷ درصد رسیده و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جذب سایر ارز‌ها شدند. دامیننس اتریوم برخلاف بیت‌کوین نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

بخشی از محبوبیت اتریوم توسعه در فضای غیرمتمرکز است و همچنین این ارز در فضای وام، استقراض و سایر خدمات مالی فعالیت می‌کند و همین باعث افزایش کارایی و در نتیجه سرمایه‌گذاری در این ارز می‌شود. در چند روز گذشته توسعه دهندگان این ارز نسخه جدید خود را راه‌اندازی کردند که قرار است پلتفرم اثبات سهام باشد.

مک‌گلون خاطرنشان کرد که اتریوم با قابلیت‌های جدید خود می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ از بیت‌کوین پیشی بگیرد. او می‌گوید: اگرچه بیت‌کوین را در روند صعودی می‌بینم، اما به نظرم هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی پیشرفت و پشی گرفتن اتریوم از بیت‌کوین را بگیرد.

داده‌های انجمن بلاکچین نشان می‌دهد اتریوم از لحاظ تراکنش‌های شبکه و هزینه کل تراکنش از بیت‌کوین پیشی گرفته است.

مبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده