تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۲۰۴۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تسلا با وجود افت ارزش دارایی‌های بیت کوین خود، به رکورد سود سه ماهه دست یافت

‌می‌متالز - شرکت آمریکایی سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر سود کسب کرده است و برای اولین بار درآمد خالص یک میلیارد دلاری را طی سه ماه ثبت کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت آمریکایی سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر سود کسب کرده است و برای اولین بار درآمد خالص یک میلیارد دلاری را طی سه ماه ثبت کرده است.

این شرکت برای سه ماهه دوم ۱.۱۴ میلیارد دلار سود گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۰۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود، ده برابر افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، درآمد کلی تسلا به ۱۰.۲۱ میلیارد دلار رسید و حاشیه سود ناخالص این شرکت ۲۸.۴ درصد شد که بیشترین درآمد در چهار فصل گذشته محسوب می‌شود.

تسلا پیش از این در گزارشی از رکورد فروش خود در این مدت به میزان ۲۰۱۲۵۰ دستگاه خودروی الکتریکی خبر داده بود که اندکی از انتظارات این شرکت کمتر بود، اما بیشترین رقمی بود که تا به حال در یک دوره سه ماهه فروخته است.

این شرکت در نامه‌ای به سرمایه گذاران نوشت: به نظر می‌رسد احساسات مردم و حمایت از وسایل نقلیه الکتریکی در نقطه عطفی قرار گرفته که قبلاً دیده نشده است.

تسلا همچنین اعلام کرد که ۲۳ میلیون دلار به دلیل افت ارزش دارایی‌های بیت کوین خود ضرر کرده است. این شرکت همچنین با کمبود قطعات، به ویژه نیمه رسانا‌ها و تراشه‌های میکروکنترلر روبرو بوده است که این امر سایر خودروسازان مانند جنرال موتورز و فورد را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

کمبود باتری سلولی، تسلا را مجبور کرد تا برنامه خود را برای تولید وانت پیکاپ تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، طی اظهاراتی روز دوشنبه خطاب به سهامداران، گفت بسیاری از مشتریان می‌پرسند که چرا این شرکت خود قطعات لازم را برای مقابله با کمبود تولید نمی‌کند. وی با خنده گفت: اینطور نیست که شما بتوانید یک (کارخانه) تراشه سازی را به سرعت ایجاد کنید.

با این حال، ماسک اظهار داشت که تسلا در حال همکاری با تامین کنندگان برای رفع کمبود‌های فعلی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده