تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۰۷
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۲۲۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن بزرگ چوکویی کاماتا در جدال با توقف تولید

می متالز - تولید مس واحد ذوب چوکویی کاماتا (Chuquicamata) متعلق به کمپانی کودلکو تا اوایل ماه نوامبر متوقف خواهد بود تا این کمپانی بتواند برای رعایت استانداردهای جدید کشور شیلی که از تاریخ 13 دسامبر به اجرا گذاشته می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهد.
معدن بزرگ چوکویی کاماتا در جدال با توقف تولید

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، طی این مدت، هر دو کوره کنورتور Teniente که در واحد تولیدی Chuquicamata برای ذوب مس مورد استفاده قرار می‌گیرند، به منظور ارتقا و عملیات تعمیر و نگهداری، تعطیل خواهند بود. طبق قوانین جدید نظارت بر محیط زیست به نام (Superintendencia del Medio Ambiente (SMA، از روز 13 دسامبر، واحدهای ذوب موجود باید 95 درصد از دی اکسید گوگرد (S02) و آرسنیک تولیدی خود را تصفیه و فیلتر کنند. این عدد در حال حاضر، 90 درصد است.

سه منبع مطلع به «متال بولتن» گفته‌اند معدن Chuquicamata که 997 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای ارتقای فناوری، جذب کرده است، قادر نخواهد بود تا تاریخ تعیین‌شده به این سطح جدید استانداردها برسد. طی این دوره، تنها کنورتور Teniente با ظرفیت فرآوری 60 الی 70 هزار تن در ماه در این واحد ذوب فعال خواهد بود. از مجموع 1 میلیون و 734 هزار تن مس تولیدشده در کمپانی کودلکو در سال گذشته، 330 هزار و 900 تن را واحد ذوب Chuquicamata تولید کرده است.

منابع بازار اعلام کرده‌اند تعطیلی این واحد ذوب می‌تواند به این معنی باشد که حدود 200 هزار تن کنسانتره طی این دوره دو ماهه باید مقصد دیگری پیدا کند. این در حالی است که واحدهای پالایش ممکن است با کمبود خوراک آند مواجه شوند. این وقفه تولیدی در پایان سال و به همراه وقفه‌های تولیدی واحدهای ذوب همراه می‌شود؛ واحد ذوب Tuticorin متعلق به کمپانی Sterlite که 1.4 میلیون تن کنسانتره در هر سال مصرف می‌کند، از ماه می تاکنون تعطیل شده است و واحد ذوب Pasar متعلق به کمپانی Glancore تحت عملیات تعمیر و نگهداری قرار دارد. در همین حال واحد Sagenoseki متعلق به کمپانی Pan Pacific Copper نیز تحت عملیات برنامه‌ریزی نشده دوهفته‌ای تعمیر و نگهداری قرار گرفته است.

مؤسسه Fastmarkets همچنین مطلع شده است که دو واحد ذوب دیگر کمپانی کودلکو شامل واحدهای Potrerillos و Caletones نیز در معرض تغییر مقررات قرار دارند و در همین حال، عملیات Ventanas نیز در حال تلاش برای رسیدن به هدف 95 درصدی جدیدِ خود است. از هم‌اکنون تا اواسط سال 2019 معدن Chuquicamata فرایند تبدیل از معدن روباز به معدن زیرزمینی را طی خواهد کرد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده