تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۲۲۸۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
انتظار فولادی‌ها از دولت رئیسی:

فضای کسب و کار صنایع معدنی باید تابع تصمیمات کارشناسی باشد نه تصمیمات حکومتی

‌می‌متالز - دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: توسعه صنایع معدنی در گرو سهولت فضای کسب و کار است و در این فضا تصمیمات کارشناسی بجای تصمیمات حکومتی قوانین کسب و کار را مدیریت کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، سعید عسگرزاده با اشاره به اولویت‌های رئیس جمهور منتخب درصنعت فولاد افزود: جلوگیری از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه، تعدد قوانین و عدم اطلاع رسانی برای اصلاح قوانین از موضوعات قابل توجه رئیس جمهور در صنعت فولاد است.

وی با اشاره به مشکلات معدن کاری در کشور تصریح کرد: نادیده گرفتن مالکیت‌های فردی، عدم هماهنگی مدیران تصمیم ساز و نبود فضای مطمئن اقتصادی از مهمترین موانع بخش تولید است.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران توسعه صنایع معدنی را در گرو سهولت فضای کسب و کار دانست و گفت: در این فضا باید تصمیمات کارشناسی بجای سیستم تصمیم ساز، کسب و کار را مدیریت کند و با ایجاد تقاضا و بازار داخلی و خارجی موانع محدودکننده را از میان بردارد.

عسکرزاده افزود: منطقی کردن حقوق، حذف جرایم اضافه برداشت، تشویق معادن برای تولید بیشتر، توجه به کسب وکار‌های کوچک و تدوین برنامه ملی اکتشاف از راهکار‌های اصلی توسعه در صنایع معدنی است.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت حقوق دولتی معدنکاران ادامه داد: حقوق معدنکاران در راستای تجمیع عوارض تعریف شده که باید در پروانه بهره برداری درج شود وسالانه تغییر نکند در حالیکه اینگونه نیست و این روند باعث سردرگمی معدنکاران شده است.

عسکرزاده با اشاره به ضرورت تامین ارز معدنکاران گفت: ازنیاز معادن برای تامین ارز ماشین آلات، تجهیزات و اکتشاف غفلت شده وفقط چند بنگاه بخش خصوصی به این تجهیز ماشین الات بعنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید توجه کرده اند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده