تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۲۲۹۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد خیره کننده خدمات تخلیه و بارگذاری در فولاد خوزستان/ Total Solution: شعاری که خوارزمی به واقعیت بدل ساخت

‌می‌متالز - شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی که به عنوان تولید کننده زنجیره کامل کاتالیست‌ها و جاذب‌های مورد نیاز واحد‌های احیاء مستقیم صنعت فولاد، در هشت سالی که از آغاز فعالیت خود پشت سر می‌گذارد، جایگاه بی بدیلی را کسب نموده است، با اتخاذ استراتژی ارائه خدمات گسترده پیش و پس از فروش کاتالیست و جاذب به کارفرمایان خود، توانسته رضایتمندی حداکثری مجتمع‌های فولادی را بدست آورد.

به گزارش می‌متالز، خوارزمی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، شعار «Total Solution» یا «راهکار جامع» را سرلوحه خدمات رسانی خود به کارفرمایان در صنایع مختلف قرارداد و با همین رویکرد، محدوده گسترده‌ای از خدمات پیش و پس از فروش را تعریف نمود که بنا به درخواست کارفرما و نیاز مجتمع‌های صنعتی، در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مجتمع عظیم فولاد خوزستان، به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعت فولاد کشور، بالاترین میزان تقاضای جاذب‌های سولفورزدایی را در میان واحد‌های تولید آهن اسفنجی کشور داراست. کلیه مدول‌های احیاء مستقیم فولاد خوزستان مجهز به واحد سولفورزدایی بوده و کلیه این واحد‌ها با هدف دستیابی به بالاترین نرخ‌های تولید، همواره در حال عملیات می‌باشند. لذاست که تخلیه و بارگذاری علمی و دقیق این جاذب ها، در این حجم وسیع، خود به پروژه‌ای عظیم در این مجتمع تبدیل شده است.

گسترش فناوری خوارزمی که افتخار تامین بیشترین سهم از این جاذب‌های سولفورزدایی را در این مجتمع داراست، به منظور جلب رضایت حداکثری کافرما و نیز دستیابی به بالاترین عملکرد جاذب‌های سولفورزدایی در مخازن مربوطه، طی قرارداد‌هایی سالانه، بیش از دو سال است که کلیه عملیات تخلیه و بارگذاری جاذب‌های سولفورزدایی در مخازن واحد‌های سولفورزدایی را بر عهده گرفته و با استقرار تیمی متخصص، این عملیات را به صورت مستمر در طی سال در کلیه مخازن سولفورزدایی فولاد خوزستان به انجام می‌رساند.

با مروری بر آمار اجرایی مربوط به این عملیات، با رکوردی خیره کننده مواجه می‌شویم. در طی دوسال گذشته، کاتالیست‌های مستعمل ۸۷ مخزن تخلیه، بشکه گیری و باربرداری شده و به انبار مستعمل فولاد خوزستان منتقل شده اند و جاذب‌های نو در همین مخازن بارگذاری شده اند. در صورتی که وزن متوسط جاذب بارگذاری شده در هر یک از مخازن را ۲۰ تن در نظر بگیریم، در این مدت، بیش از ۳، ۷۰۰ تن جاذب سولفورزدایی، تخلیه و بارگذاری شده اند که عملیاتی است بسیار پیچیده و نفس گیر؛ و از همه مهم‌تر اینکه «کل عملیات تخلیه و بارگذاری بیش از ۳، ۷۰۰ تن جاذب سولفورزدایی در ۸۷ مخزن، بدون کوچکترین خطا و حادثه‌ای انجام شده است». بدیهی است که دستیابی به چنین رکورد خیره کننده‌ای بدون حمایت‌ها و رهنمود‌های مدیران و کارشناسان مجرب و سخت کوش مجتمع فولاد خوزستان غیر ممکن بود و بر خود می‌دانیم تا دست تک تک عوامل اجرایی آن مجتمع فولادی را در مسیر دستیابی به این موفقیت به گرمی بفشاریم.

منبع: گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده