تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۲۲۳۰۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اولین خودرو‌های تسلا در کارخانه برلین در ماه اکتبر تولید می‌شوند

‌می‌متالز - مدیر اجرایی شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که امیدوار است ماه اکتبر یا اندکی بعد از آن اولین خودرو‌های برقی در کارخانه بزرگ تسلا در گروئنهاید Gruenheide در نزدیکی برلین تولید شوند.

به گزارش می‌متالز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت آمریکایی تسلا روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است ماه اکتبر یا اندکی بعد از آن اولین خودرو‌های برقی در کارخانه بزرگ تسلا در گروئنهاید Gruenheide در نزدیکی برلین تولید شوند.

تسلا افتتاح کارخانه "گیگافکتوری" را تا اواخر سال ۲۰۲۱ عقب انداخته است و موانع بوروکراتیک آلمان را برای این موضوع مقصر می‌داند. این کارخانه همچنین به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی با مقاومت مردم محلی روبرو شده است.

ماسک در بازدید از این کارخانه همراه با آرمین لاشت، نامزد حزب محافظه کار برای جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان، گفت: ما مشتاقانه منتظریم تا در صورت موفقیت و دریافت مجوز، ساخت اولین خودرو‌ها را در ماه اکتبر آغاز کنیم.

با این حال، آژانس محیط زیست در براندنبورگ هنوز مجوز نهایی را برای عملیات این کارخانه ارائه نکرده است و این به این معنی است که تاخیر بیشتر در راه اندازی این کارخانه حتی تا سال ۲۰۲۲ بعید نیست.

تسلا برای ساخت این کارخانه که تا حدی با منطقه حفاظت از آب آشامیدنی همپوشانی دارد و با یک مخزن منابع طبیعی هم مرز است، با مقاومت روبرو شده است.

ماسک در مورد نگرانی‌های مربوط به آب گفت: این منطقه آب زیادی دارد، به اطراف خود نگاه کنید. اینجا انگار همه جایش آب است.

وی با خنده پرسید: به نظر شما اینجا شبیه بیابان است؟ باران اینجا زیاد می‌بارد.

او بعداً در توئیتر خود از مردم محلی و جامعه آلمان برای بازدید از این کارخانه دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده