تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۲۳۰۶۱

شرکت هواپیمایی روسیه قرارداد خرید بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کرد

‌می‌متالز - شرکت هواپیمایی پوبدای روسیه (بخشی از گروه ایروفلوت) قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را بدون پرداخت جریمه به این شرکت آمریکایی لغو کرده است.

به گزارش می‌متالز، آندره کالمیکوف، مدیرعامل شرکت هواپیمایی پوبدای روسیه (بخشی از گروه ایروفلوت) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این شرکت قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کرده است، اما هیچ گونه جریمه‌ای درپی نخواهد داشت چرا که این هواپیما هنوز مجوزاستفاده در روسیه را ندارد.

وی گفت: بله، ما قرارداد‌های محکمی را برای بوئینگ ۷۳۷ مکس بدون هیچ گونه مجازاتی لغو کرده ایم.

در سال ۲۰۱۹، شرکت بوئینگ تحویل هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به مشتریان را به دلیل زمین گیر شدن موقت در پی دو سقوط مرگبار در مدت حدود شش ماه، (در اندونزی در اکتبر ۲۰۱۸ و اتیوپی در مارس ۲۰۱۹) متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، علت هر دو سقوط در ویژگی‌های مانور این مدل هواپیما اعلام شد. پس از آن، پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس متوقف شد.

بعداً بوئینگ این خطا را برطرف کرد. در حال حاضر پرواز این هواپیما در چندین کشور از جمله ایالات متحده، انگلستان و قزاقستان مجاز است. روسیه در میان این کشور‌ها نیست.

الکساندر نرادکو، رئیس آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه به خبرنگاران گفت که با بهبود وضعیت همه گیری جهان موضوع صدور مجوز پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس در روسیه مجدداً مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده