تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۲۳۱۹۷
سرویس خبر : انرژی
حسن پور خبر داد؛

حمایت اعضای فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی نیرو

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون اشتغال و کارآفرینی در مجلس با اشاره به نشست بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در این فراکسیون، گفت: مهندس محرابیان در این جلسه به تشریح برنامه‌های خود برای حوزه صنعت آب و برق پرداخت.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن پوربیگلری در توضیح نشست صمیمی وزیر پیشنهادی نیرو مهندس محرابیان با اعضای فراکسیون اشتغال و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی که صبح روز جمعه ۲۲ مرداد برگزار شد، گفت: در این نشست که با حضور اعضای این فراکسیون و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس برگزار شد، مهندس محرابیان ضمن ارائه رئوس برنامه‌های کاری خود، به سوالات و مباحث منطقی مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ گفتند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم افزود: محرابیان در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌های خود برای صنعت آب و برق اعلام کرد که با توجه به نیاز کشور به تولید ۳۰ هزارمگاوات برق، برنامه‌ای عملیاتی برای تولید این نیاز در یک برنامه ٤ ساله و در قالب سه طرح تولید ۱۰ هزار مگاواتی دارد.

وی یادآور شد: مهندس محرابیان در تشریح این برنامه گفت که «۱۰ هزار مگاوات از این میزان با همکاری و مشارکت صنایع بزرگ کشور تولید خواهد شد.» وی همچنین در ادامه افزود که «بخش دوم از این نیاز نیز توسط منابع دولتی و در صورت نیاز اخذ مصوبه مجلس در چهارچوب بودجه‌های سنواتی و به میزان ده هزار مگاوات از سوی وزارت نیرو اقدام به تولید خواهد شد.»

حسن پور بیگلری تصریح کرد: مهندس محرابیان در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد که ۱۰ هزار مگاوات سوم نیز در چهارچوب توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر که ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد، تولید خواهد شد.

رئیس فراکسیون اشتغال و کارآفرینی در مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از مباحث مطرح شده و برنامه ارائه شده از سوی مهندس محرابیان، حمایت فراکسیون اصناف و اشتغال را از ایشان برای تصدی وزارت نیرو اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده