تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۲۳۲۰۱
سرویس خبر : انرژی
آزادی‌خواه نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی نیرو را تشریح کرد

ارائه برنامه محرابیان درباره افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق و جلوگیری از قطعی‌های مکرر

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد که طی ۴ سال آینده با استفاده از نیروگاه هسته‌ای، انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت و صرفه جویی، ۳۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه می‌کند.

به گزارش می‌متالز، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز (شنبه ۲۳ مردادماه) کمیسیون کشاورزی، گفت: در این نشست علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو حاضر شد و نمایندگان گلایه‌های خود را از عملکرد این وزارتخانه در زمینه توزیع عادلانه و مدیریت منابع آب، تاخیر در اجرای بند‌های خاکی، تبخیر زیاد آب پشت سد‌ها و لزوم تغییر روش ذخیره سازی و قطعی مکرر برق مطرح کردند و خواستار ارائه برنامه در این زمینه‌ها شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد که طی ۴ سال آینده با استفاده از نیروگاه هسته‌ای، انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت و صرفه جویی ۳۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه می‌کند، عنوان کرد: محرابیان مدعی شد که در کوتاه مدت نیز تلاش می‌کنند تا در سال آینده شاهد قطعی برق نباشیم و با ایجاد ظرفیت‌ها دسترسی به اهداف تعیین شده امکان پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان شائبه‌هایی در خصوص پرونده اختراع اتاق امن زلزله محرابیان داشتند که وی اعلام کرد در این پرونده تبرئه شده و فرد شاکی نتوانسته است ادعای خود را در دادگاه تجدید نظر اثبات کند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه نمایندگان در زمینه تخصص و مرتبط نبودن تحصیلات وزیر پیشنهادی وزارت نیرو ابهاماتی داشتند، عنوان کرد: محرابیان اعلام کرد موضوع پایان نامه وی در زمینه برق بوده و به صورت تخصصی در این حوزه مشغول فعالیت است و روزمه وی عدم تطابق رشته تحصیلی را جبران می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده