به گزارش میمتالز، رضا جمالی افزود: از مجموع ۱۳۰۱ فقره شکایات رسیدگی شده، تعداد ۳۸۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۷۱۷ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۰۲ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان گردیده است.
وی ادامه داد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به، انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان و... مابقی مربوط به سایر کالاها میباشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، اضافه کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، کم فروشی، عدم انجام تعهدات و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
جمالی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.
منبع: شاتانیوز