تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۲۳۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سازمان صمت آذربایجان شرقی، رتبه چهارم در تحقق اهداف سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با وضعیت عملکردی مطلوب و تحقق اهداف عمده برنامه‌های اجرایی در سه ماهه نخست امسال و کسب امتیاز ۹۹.۶، حائز رتبه چهارم سازمان‌های صمت استانی شد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به جهت گیری‌های اصلی وزارت صمت در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها "، برنامه‌های عملیاتی و اهداف کمی سالانه براساس محور‌های اصلی پنجگانه توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدن، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری و تأمین مالی و توسعه سرمایه گذاری به عنوان برنامه‌های اجرایی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها، تعیین و ابلاغ شد.

با بررسی عملکرد سازمان‌های صمت استان‌ها در ۳ ماهه اول سال جاری، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی توانست در ۱۲ مورد از ۱۳ برنامه اجرایی پیش بینی شده از سوی وزارت صمت، هدفگذاری‌های صورت گرفته را کاملاً تحقق بخشیده و در عمده موارد نیز عملکردی بیش از هدف گذاری داشته است.

بر همین اساس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بعد از استان‌های کرمان، یزد و خوزستان در جایگاه چهارم عملکردی سه ماهه نخست امسال قرار گرفت.

گفتنی است جایگزینی واردات، فعال سازی واحد‌های راکد داخل و خارج شهرک‌های صنعتی، صدور پروانه‌های بهره برداری و کسب صنوف، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی، صدور مجوز‌های معدنی، احیاء و فعال سازی معادن غیرفعال، بازرسی و کشف کالای قاچاق با تغییر رویکرد به سمت مراکز عمده توزیع، پذیرش یا انتشار اوراق تامین مالی شرکت‌ها در بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاری و تامین منابع مالی خارجی از مهمترین برنامه‌های اجرایی پیش بینی شده در سال جاری می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده