تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۲۳۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت سوئد مجبور به برگرداندن بیت‌کوین‌های یک قاچاقچی شد

‌می‌متالز - دادگاهی در سوئد حکم به بازگشت اموال یک فرد را داده که به جرم فروش مواد مخدر دستگیر شده بود. حدود دو سال پیش پلیس سوئد یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کرد و اموالش را از جمله ۳۶ بیت‌کوین مصادره کرد.

به گزارش می‌متالز، در آن زمان بیت‌کوین‌های در اختیار این فرد تنها ۱۵۰ هزار دلار ارزش داشتند، اما از دو سال پیش بهای بیت‌کوین دچار یک جهش بسیار بزرگ شد که همین مساله نیز ارزش دارایی این مجرم را شدیدا افزایش داده است به گونه‌ای که حالا وی با فروش تنها سه بیت‌کوین می‌تواند پول ۳۶ بیت‌کوین دو سال پیش را به دست آورد.

این فرد پس از آزادی از پلیس به دلیل مصادره غیرقانونی اموالش شکایت کرده و حالا دادستان سوئد - تووه کولبرگ - حکم داده که دولت مکلف است بیت‌کوین‌های این فرد را به وی بازگرداند. طبق حکم صادره، مبنای خسارت پرداختی به این فرد باید طبق دارایی‌های وی در زمان مصادره باشد نه ارزش دلاری آن‌ها در آن زمان و بنابر‌این صرف‌نظر از اینکه ارزش بیت‌کوین‌ها در حال حاضر چقدر است، دولت باید ۳۶ بیت‌کوین را به فرد شاکی بازگرداند.

ارزش بیت‌کوین در سال‌های پیش بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن بود، حتی در ماه‌های نخست اجرای برنامه بیت‌کوین، استخراج‌کنندگان بیشتر با هدف سرگرمی اقدام به حل تابع هش شبکه بیت‌کوین می‌کردند و به دلیل آسان بودن حل تابع و ارزش کم بیت‌کوین در آن دوره، معامله‌ای با آن صورت نمی‌گرفت. با این حال پس از آنکه بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی به ابزاری محبوب برای سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری در بین معامله‌گران جهان تبدیل شدند ارزش آن‌ها به سرعت رو به افزایش رفت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده