به گزارش میمتالز، اقتصاد در جهان هیچ دورهای تا این اندازه رقابتی نبوده است، کیفیت به عنوان زیر بنای اصلی فعالیتهای اقتصادی و تجاری در کسب و کار امروزی دنباله روی هدف بزرگتری به نام مشتری مداری است شعارهایی از جنس و معنای مشتری مداری تقریباً جزوه لاینفک هر بنگاه اقتصادی علی الخصوص بیمه شده است.
آمنه امین نژاد، رئیس شعبه بیرجند بیان داشت: پیرامون ارکان مطلوب خدمت رسانی اعلام کرد یک اصل مهم در زمینه مدیریت و فروش در قرن حاضر وجود دارد که میگوید تفاوتهای کوچک و جزئی در توانمندیها و قابلیتها میتواند به تفاوتهای عظیم در نتایج منتهی گردد همواره به همکاران توصیه میکنم اندکی از رقبا بهتر باشید این خود به روز بودن و افزایش مهارت و دانش بیمهگری را میطلبد تا در زمینههای کلیدی و حساس تفاوت اندکی ایجاد گردد همین تفاوت اندک ما را به حاشیه امنیت و پیروزی میبرد یکی از ارکان مهم مطلوب خدمت رسانی اعتماد و صداقت میباشد. ایجاد اعتماد به عنوان یکی از عناصر اصلی سرمایه گذاری اجتماعی است این نوع از سرمایه در کنار سرمایههای اقتصادی به سرمایه گذاری اصیل برای بسیاری از صنایع و بنگاههای اقتصادی تبدیل میشود شاید با توجه به پیچیدگی و نزدیکی موسسه رقابت آنچه امروز نه تنها در صنعت بیمه بلکه در هر صنعتی اهمیت پیدا میکند.
امین نژاد در خصوص عناصر ترمیم کننده توسعه صنعت بیمه اذعان داشت: تاکید و قدرت نفوذ در ذهن مشتریان نسبت به محصول و خدمات ارائه شده است عبور از وضعیت سنتی و ورود به دوره مدرنیزه رسیدن به شناخت واقعی از نیاز بیمه گذاران توجه به عناصر سرعت و دقت در ارائه خدمات حرکت به سوی حرفهای گری در کنار خلاقیت و نوآوری بازار بیمه میتواند نقش ترمیم کننده در توسعه صنعت بیمه داشته باشد.
با توجه به بسیاری از مسایل و چالشهایی که در نقاط مختلف جهان صنایع مختلف و عملکرد آنها را تحت شعاع قرار داده است صنعت بیمه با گسترهای وسیع از فعالیت هایش و حضور در تمام حوزههای اقتصادی با درک پتانسیل و ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی در رده صنایع پیشرو و تاثیرگذار در ثبات و توسعه اقتصادی ملی و بین المللی قرار گیرد و ما برای این مهم فراموش نمیکنیم که برای امتداد این اعتماد باید بخشی از توان علمی و اجرایی خود را صرف به دست آوردن و رسیدن به اعتماد عمومی و حفظ آن هزینه کنیم و به این باور رسیدیم که شرکتهای بیمه به عنوان ستون فقرات اقتصاد حرکت آن را تنظیم و تضمین مینماید. اقتصاد در جهان هیچ دورهای تا این اندازه رقابتی نبوده است.
کیفیت به عنوان زیر بنای اصلی فعالیتهای اقتصادی و تجاری در کسب و کار امروزی دنباله روی هدف بزرگتری به نام مشتری مداری است شعارهایی از جنس و معنای مشتری مداری تقریباً جزوه لاینفک هر بنگاه اقتصادی علی الخصوص بیمه شده است چراکه از ملاکهای اصلی تعیین معیار و ارزیابی شرکتهای بیمه مشتریان است.
رئیس شعبه بیرجند بیمه حافظ بیان کرد: بی شک یکی از دلایل مشتری مداری در بنگاههای اقتصادی تأمین انگیزهها و اهداف اقتصادی است.
انگیزههای فعلی با پیامدهای اجتماعی و اخلاقی نیز از دلایلی است که تمرکز بر آن اهمیت زیادی دارد چرا که در حقیقت تجارت در دنیای امروز این است که بیمه گذاران بیش از ارایه خدمات اولیه شامل مشاوره و ... که منجر به صدور بیمه نامه میگردد به دنبال خدمات رسانی پس از فروش، اعتماد و احترام و درک متقابل هستند، اما باید به این موضوع آگاه بود که دوره اول تبلیغات اطلاع رسانی و دوره بعدی آن ارزیابی میباشد که مشتری با استفاده از خدمات ما به شعارهای تبلیغاتی پی برده و بر اساس ارزیابی خود برای خرید یا عدم خرید بیمه نامه تصمیم گیری میکند.
به گزارش بیمه حافظ، بر باور بزرگان صنعت بیمه مشتریمداری مطمئنترین کانال کسب موفقیت و برگ برنده در عرصه رقابت تنگاتنگ کنونی است. اما این که حق با مشتری است، و دست در دست هم دهیم به مهر، تنها نگاه شعری برآمده از نیاز امروز که با سرعت و شتاب رواج یافته و عمومی شده است پس این مهم را نیز فراموش نمیکنیم که مشتری مداری به عنوان یک هدف مقطعی و کوتاه مدت نیست، بلکه مسیری طولانی و همیشگی است و این نکته که رقابت درون صنعت بیمه تابعی مستقیم از قوانین رضایتمندی است و ریشه این صنعت به شدت وابسته به نگاه و قضاوت بیمهگذاران است. مریدان و به گزارش بیمه حافظ، کارشناسان فعال در این صنعت باید آگاهانه به وظایف و تعهدات متکی به این اصل اعتقاد داشته باشند و این آگاهی همهجانبه از اصول مشتری مداری نیازمند فرهنگی است که هم سن و متوازن با این صنعت رشد کند.
منبع: صدای بورس