تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۲۳۹۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند

‌می‌متالز - یک تولید کننده فولاد با اعلام اینکه مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد، گفت:‌ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند.

به گزارش می‌متالز، بهمن قاسمی در نشستی خبری اظهار داشت: در شرایطی که به دلیل کمبود نقدینگی در مضیقه هستیم و تولید ما با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت انجام میشود، قطعی‌های مکرر برق آسیب‌های جدی به روند تولید وارد آورده تا جاییکه ظرفیت ما به کمتر از ۲۰ درصد رسیده و در این بین کارگران بزرگترین قربانی هستند که در این شرایط سخت اضافه کاری خود را هم از دست می‌دهند.

قاسمی تصریح کرد:‌ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند، اگر خریداران آهن اسفنجی طی دو سال اخیر مشخص شوند، خیلی موارد مشخص میشود.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید آریان فولاد در سال گذشته ۳۷۰ هزار بوده در حالیکه ظرفیت واحد ما ۲ میلیون تن است و امیدوارم با توافق‌هایی که با بانک تجارت داشتیم تولید به ۵۰ درصد ظرفیت اسمی برسد.

قاسمی افزود: مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد، چند نرخی بودن ارز در کشور آسیب‌های فراوانی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

این تولیدکننده فولاد اضافه کرد: با وجود قطعی برق و شرایط سخت تولید میزان تولید ما ده درصد کاهش داشت، اما این شرکت با تولید ۵۰ تن اکسیژن ۹۹/۹۹ درصد، توانسته گام مهمی در مبارزه با کووید ۱۹ بردارد به نحوی که در شرایط کنونی آمادگی خود را برای کمک و اکسیژن رسانی در راستای مبارزه با کووید ۱۹ دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده