تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۳۹۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
به مناسبت روز پزشک:

روز‌های نخست شیوع کرونا سخت‌ترین دوران حرفه‌ای ام بود/اقدام تحسین برانگیز فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر

‌می‌متالز - فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: روز‌های نخست شیوع کرونا، سخت‌ترین دوران حرفه‌ای ام بود و از خیران سلامت و شرکت فولاد مبارکه که در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر اهتمام ورزیدند تشکر می‌کنم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا هاشمیان به مناسبت روز پزشک اظهار کرد: اگر دوباره به دنیا می‌آمدم قطعا باز هم در کسوت پزشک و در بخش مراقبت‌های ویژه به جامعه خدمت می‌کردم چراکه در ایام کرونا توانستم کنار بیماران بدحال باشم و هیچ لحظاتی برایم رضایت بخش‌تر از نجات جان بیماران مبتلا به کرونا نبود. در ایام کرونا، لحظات شادی و غم بسیاری را در زندگی تجربه کردم که سابقه نداشت و درست همین جا بود که متوجه شدم هیچ شغلی مانند پزشکی نمی‌توانست رضایت قلبی و درونی را در من ایجاد کند.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا، بار‌ها شاهد این بودم که بیمارانی از نظر پزشکی توجیهی برای زنده ماندن نداشتند و با معجزه الهی به حیات برگشتند و آن لحظه شادی با هیچ لذتی در دنیا قابل مقایسه نیست. همین چند روز پیش جوانی ۲۳ ساله در بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری با درگیری ۱۰۰ درصد ریه بستری شد و لحظه‌ای که توانستیم با عنایت الهی و همکاری همکارانم نجاتش دهیم، غرق شادی شدیم.

روز‌های نخست شیوع کرونا، سخت‌ترین ایام در ۱۸ ماه اخیر بود

فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: روز‌های نخست شیوع کرونا، سخت‌ترین ایام در ۱۸ ماه اخیر بود؛ چراکه اطلاعات در مورد این بیماری کم بود با کمبود امکانات و دارو مواجه بودیم. از سوی دیگر عدم تامین دارو و واکسن بدترین ایام حرفه‌ای مرا رقم زد. به رغم موج‌های کرونا، استراتژی درمانی من با کمترین میزان مرگ و میر در آی سی یو همراه شد.

وی در توضیح درخواستش از وزیر بهداشت در دولت سیزدهم گفت: خواسته بزرگی نداریم فقط صدای ما را بشنوید و به درخواست ما برای تامین نیاز دارویی بیماران پاسخ دهید!


اقدام تحسین آمیز شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان

هاشمیان اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین بیش از ۱۸ هزار تن اکسیژن رایگان مراکز درمانگر را تحسین کرد و اظهار کرد: با شیوع کرونا اگر اقدامات خیران سلامت نبود قطعا با چالش‌های جدی مواجه می‌شدیم و در تمام این دوران خیران سلامت در کنار مردم حضور داشتند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از کادر بهداشت و درمان جان باختند که قرار شده آمار دقیق جان باختگان جبهه سلامت به انضمام کادر درمانی که در یک سال و نیم اخیر تست کرونا آن‌ها مثبت شده، اعلام شود تا در تاریخ پزشکی کشور ثبت شود.

نیاز ضروری کادر درمان به دریافت بوستر

وی با تاکید بر اینکه دریافت بوستر (دوز سوم واکسن کرونا) ضروری است، گفت: تعداد بسیاری از کادر درمان به رغم دریافت دو دوز واکسن کرونا به این بیماری مبتلا شده اند. اگر کادر درمان بوستر دریافت نکنند قطعا درمان بیماران در روز‌های آینده با اختلال مواجه می‌شود. از سوی دیگر بایستی واکسیناسیون ملی با واکسن‌های داخلی و خارجی شتاب بگیرد چرا که مردم هم نیازمند دوز سوم واکسن کرونا خواهند بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده