تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۲۴۰۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

چرا آهن گران شد؟

‌می‌متالز - بر اساس اعلام نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز، روند افزایش قیمت آهن به دلیل کاهش تولید کارخانه‌های فولادی در کشور است.

به گزارش می‌متالز، رضا نادری، نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز در خصوص وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد: به علت تعطیلات هفته گذشته و افزایش قیمت دلار، در بازار آهن تراکم تقاضای خرید به وجود آمده است و قیمت آن از ۳۱ مردادماه روند افزایشی به خود گرفته است.

وی افزود: قیمت آهن دو روز پیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد؛ به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت آهن به دلیل کاهش تولید کارخانه‌های فولادی در کشور، ادامه پیدا کند.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز درباره معاملات در بازار آهن، گفت: معاملات در بازار آهن روند کندی در پیش گرفته است و تقریبا تقاضای آنچنانی برای خرید در بازار وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به شرایط و متغیر‌های موجود، در آینده با افزایش قیمت آهن مواجه خواهیم شد. نادری درباره دلالی در بازار آهن، تصریح کرد: در بازار آهن همیشه دلال وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها که کار آن‌ها با بازار آهن ارتباطی ندارد، اقدام به خرید و دپوی آن برای حفظ سرمایه خود می‌کنند. این اقدام باعث افزایش میزان تقاضا در بازار آهن و افزایشی شدن قیمت آهن می‌شود.

وی در این باره گفت: دلال‌ها در تمامی اصناف می‌توانند در قیمت‌ها تاثیرگذار باشند و باعث ایجاد گرانی شوند، اما اگر در هر بازاری، عرضه به میزان کافی انجام شود، دلال‌ها نمی‌توانند تاثیر آنچنانی بر افزایش قیمت کالا‌ها داشته باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده