تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۲۴۱۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارز دیجیتال CKB چیست؟ / پروژه‌ای برای اجرای برنامه‌های جهانی!

‌می‌متالز - ارز دیجیتال ckb در رتیه ۱۴۲ مارکت‌کپ قرار دارد و تیم توسعه دهنده‌اش این ارز را یک بستر بلاکچین برای توسعه برنامه‌های جهانی معرفی کردند.

به گزارش می‌متالز، در وایت‌پیپر ارز دیجیتال CKB آمده که این ارز یک اکوسیستم عمومی و اوپن‌سورس است.

این ارز روی بلاکچین عمومی شبکه نروس فعالیت می‌کند و به عبارتی یک پروتکل اثبات کار محسوب می‌شود.

در سایت رسمی این ارز آمده است: «یک بستر بلاکچین برای اجرای برنامه‌های جهانی» این بلاکچین با ارائه مجموعه‌ای از راهکار‌ها به توسعه دهنده اجازه می‌دهد تا برنامه‌های جهانی بسازد. پایگاه دانش مشترک ckb از بهترین قابلیت‌های بیت‌کوین استفاده می‌کند و از ذخیره ارزش دارایی در قالب پول نقد الکتریکی و معاملات فراتر می‌رود.

این ارز دارای زنجیره بلوک پایه یک اثبات کار است که راه‌حل‌های مقیاس‌بندی زیادی ارائه می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های پیشرفته این ارز این است که این امکان را می‌دهد که دارایی به صورت رمزارز با امنیت بالا، بدون تغییرناپذیری و با ماهیت اولیه بدون نیاز به مجوز بیت‌کوین ذخیره شود. همچنین این بلاکچین امکان اجرای قرار داده‌های هوشمند را هم دارد.

توکن این بلاکچین به نوعی یک سیستم ذخیره ارزش است. این سیستم به نوعی همه انواع رمزارز‌ها را پشتیبانی می‌کند و در عین حال به کاربر خود به کل فضای بازار کریپتوکارنسی ارتباط می‌دهد. یکی از شعار‌های این ارز این است: «کیف پول‌های متعدد شما را سرخورده کرده؟ با ما دیگر این مشکل وجود ندارد»

این بلاکچین اکوسیستم dApp را برای کاربران خود به ارمغان آورده است که به نوعی می‌شود گفت همان کیف پول همه‌کاره این بلاکچین محسوب می‌شود.

در حال حاضر CKB ارز در رتبه ۱۴۲ مارکت‌کپ قرار دارد و قیمت این ارز حدود ۰/۰۱۵ دلار است. این ارز در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ریزش بیت‌کوین بیش از ۶ درصد ریزش کرده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده