تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۲۴۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آخرین روز هفته؛

پایانی سبز برای روزی پرنوسان

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، سوم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۶ هزار و ۶۷۲ واحد به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۷۹ واحد افزایش، رقم ۴۵۶ هزار و ۲۹۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۸ هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۹۹۹ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۱۱۵ هزار و ۷۶ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۱۳ هزار و ۴۱۴ معامله به ارزش ۷ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال، گروه بانک‎ها با ۶۶ هزار و ۹۶۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۶۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۸۱ هزار و ۲۱۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۶۸ هزار و ۹۸۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۴۰۴ واحد، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با یک هزار و ۱۸۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با یک هزار و ۱۳۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۹۸ واحد و بانک ملت با ۶۶۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۷۱۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۷۷۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۳۱ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۶۲۲ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۴۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده