تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۲۴۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس در نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد آرام گرفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۶ هزار و ۶۷۲واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۶ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۳۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۶ هزار و ۶۷۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۵۰ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۶۶۵ واحد، کل (هم‌وزن) ۵۰۷۹ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۲۰۵ واحد، آزاد شناور ۷۸۶۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۸۸۶۴ و ۹۹۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۶ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در ۶۱۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده