تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۲۳۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد نزدیک شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۴۳ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۸۷۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۰۸۱ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۹۹۲ واحد، آزاد شناور ۳۱۵۷۵ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۳۸۸۱ و ۴۳۹۳۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان در ۵۳۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، بیمه سامان و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده