تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۲۳۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز به ثبت رسید؛

صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورسی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، دوم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۸۱ واحد افزایش، رقم ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۳ هزار و ۸۸۱ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۳ هزار و ۹۳۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۱۰۴ هزار و ۳۹۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۵ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال، گروه بانک‎ها با ۵۷ هزار و ۸۶۶ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۰۲ هزار و ۹۷۴ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۴۹۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۰۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۱۰۲ واحد، شرکت صنایع ملی مس ایران با یک هزار و ۹۵ واحد، بانک ملت با ۹۸۹ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی نوری با ۲۱۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۴۵ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با ۱۰۳ واحد، شرکت حمل و نقل پتروشیمی با ۸۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان با ۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده