تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۲۳۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد اندک شاخص کل بورس در اولین روز شهریور

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۳۷ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۸۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (دوشنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۳۷۹ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۱۰۰ واحدی معادل ۰.۹۴ درصد، عدد ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۸۸ واحدی به رقم ۲۷۷ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۰۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۲۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۴۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
رشد اندک شاخص کل بورس در اولین روز شهریور
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی پترول، اخابر، شپدیس، اپال، وپارس و همراه با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فارس، میدکو و فولاد، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۲۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پترول (گروه پتروشیمی س. ایرانیان) با ۲۵.۸۹ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های ستران، کفپارس، وملی و ثاخت بود. همچنین نماد معاملاتی کترام (تولیدی کاشی تکسرام) با ۲۵.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های کپشیر، شکلر، خزر و دفارا قرار گرفتند.

رشد اندک شاخص کل بورس در اولین روز شهریور

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده