تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۲۳۹۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراحت شاخص بورس در ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۳۷واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۲۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۳۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۵ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، مخابرات ایران و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و فولاد مبارکه اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادل را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۴ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۱۰۰ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۵۸۸ واحد، آزاد شناور ۷۰۸ واحد و شاخص بازار دوم ۲۷۸۳ واحد رشد و شاخص بازار اول ۴۲۹ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۱ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان در ۵۱۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و سنگ‌آهن گهر زمین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده