تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۴۲۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد چشمگیر یک شبکه وام‌دهی ارز دیجیتال

‌می‌متالز - در ادامه رشد سیستم‌های مالی غیرمتمرکز شبکه سلسیوس به تازگی اعلام کرده که تا کنون حدود ۲۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد و این دارایی شبکه غیرمتمرکز سلسیوس را به یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های غیرمتمرکز تبدیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی این شرکت ارقام اعلام شده از جدیدترین حسابرسی سه ماهه این شرکت به دست آمده است. بر اساس داده‌ها سلسیوس در یک سال گذشته ۱۹۰۰ درصد رشد کرده و دارایی یک میلیارد دلاری خود را به ۲۰ میلیارد دلار رسانده است.

الکس ماشینسکی، مدیرعامل سلسیوس گفته این شرکت با هدف جذب ۱۰۰ میلیون نفر به بازار رمزارز‌ها تاسیس شد و حالا حدود ۹۵۰ هزار کاربر دارد. او گفت: مدل مالی متمرکز شکست خورده و ما خدماتی به مشتریان ارائه می‌کنیم که مدل متمرکز از ارائه آن ناکام مانده است. وام‌های کم‌هزینه، سود سرمایه‌گذاری بالا و استقلال مالی از جمله مهم‌ترین خدمات ما است.

مدیرعامل این شرکت در ادامه گفت: وقتی که نهاد بزرگ از ما وام می‌گیرد ما از او سود دریافت می‌کنیم و خیلی راحت می‌توانیم این موضوع را پنهان کنیم و دارایی را برای خودمان برداریم، اما در عوض ما بیشتر سود حاصل از اعطای وام به نهاد‌های بزرگ را به جامعه کاربران خود می‌دهیم و به نظرم سلسیوس رابین‌هود دنیای دیجیتال است. ما کاری را انجام می‌دهیم که وال‌استریت در ۲۰۰ سال گذشته خود انجام نداده است.

علی‌رغم پیشرفت سیستم‌های غیرمتمرکز باید بگوییم که براساس آمار‌ها هنوز درصد کمی از فعالان بازار با این سیستم آشنایی دارد و به نظر می‌رسد فقط معامله‌گران حرفه‌ای از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند.

در میان ۱۵۴ کشور بررسی شده در شاخص استفاده از سیستم‌های غیرمتمرکز کشور‌های ایالات متحده، بریتانیا، هلند و کانادا در رتبه نخست قرار دارند و کشور‌هایی مانند چین، هند، تایلند و ویتنام هم در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در گزارشات اخیر سطح بالای پذیرش بیت‌کوین توسط کشور‌های آسیایی نشان داد که کشور‌های جهان سوم با تکنولوژی رمزارز‌ها غریبه نیستند و پذیرش رمزارز‌ها در کشور‌های آسیایی سریع‎‌تر اتفاق افتاده است. ویتنام به تنهایی نرخ پذیرش ۴۰ درصدی از رمزارز‌ها را دارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده