تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۲۴۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودپرداز‌های بیت‌کوین، راهی برای مقابله با پولشویی

‌می‌متالز - اپراتور‌های خودپرداز بیت‌کوین در آمریکا به کمپین مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی رمزارز‌ها پیوستند. هدف اصلی این پروژه تضیمن مشتری‌مداری و مقررات ضدپولشویی است.

به گزارش می‌متالز، اپراتور‌های خودپرداز بیت‌کوین در آمریکا به کمپین مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی رمزارز‌ها پیوستند.

شرکت‌ دیجیتال‌مینت و شرکت کوین‌سورس دو اپراتور معروف ATM بیت‌کوین در راستای سازکاری با استاندارد‌های صنعت ATM بیت‌کوین، اتحادیه همکاری سازگاری رمزارز‌ها (CCC) را راه‌اندازی کردند.

این اتحادیه با حمایت شرکت‌های تحلیلی بلاکچین نظیر چین‌آنالیز و الیپتیک راه‌اندازی شده و ۱۵ عضو اولیه دارد. این اتحادیه در حال حاضر کسب‌وکار‌های خدمات پولی و ارز دیجیتال، قانونگذاران، ناظران، نهاد‌های مالی و فعالان غیردولتی را به مشارکت در این پروژه تشویق می‌کند. هدف اصلی این پروژه تضیمن مشتری‌مداری (KYC) و مقررات ضدپولشویی (AML) است.

همانند ATM‌های عادی، ATM بیت‌کوین یا همان BTM، کیوسکی است که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال را با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری می‌دهد. در حال حاضر بیش از ۴۲ هزار دستگاه BTM در ایالات متحده وجود دارد.

در ماه فوریه، کمیسیون تحقیقات و بازرسی ایالت نیوجرسی اعلام کرد که ۷۵ درصد از اپراتور‌های BTM در این ایالت بدون نیاز به احراز هویت با شماره تلفن همراه تراکنش‌های لازم را انجام می‌دهند. سال گذشته، یک مدیر تحلیل بلاکچین شرکت سایفرتریس پیش‌بینی کرده بود که خودپرداز‌های بیت‌کوین در سراسر دنیا با مقررات سختگیرانه‌تری مواجه خواهند شد. در حال حاضر کانادا و آلمان نظارت بیشتری را بر عملکرد BTM‌ها اعمال کرده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده