تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۲۴۴۰۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ورناصری مطرح کرد:

تامین بیش از یک میلیون مسکن در کشور اولویت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به‌یقین درصورتی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شود عملکرد وی در حوزه اجرایی و عملیاتی مورد رصد نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، علیرضا ورناصری در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: در جلسات متعدد، مطالبات و معوقات پرشمار ملی و حوزه‌های انتخابیه با مهندس قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مطرح شده است، یه یقین چنانچه رای اعتماد بگیرد عهده‌دار یکی از پرچالش‌ترین وزارتخانه‌های کشور در حوزه مطالبات مردمی خواهد بود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به مهندس قاسمی رأی اعتماد می‌دهم به‌دلیل برنامه‌های ایشان در حوزه مدیریت بافت‌های ناکارآمد، فرسوده، ناپایدار شهری، رفع فرسودگی و غیرایمن بودنِ جاده‌ها، توسعه حمل و نقل ریلی، بهسازی نوسازی و توسعه مواصلات کشور به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار.

وی ادامه داد: قاسمی ضمن مطالعه و تهیه و تنظیم برنامه‌های جامع و هماهنگ به منظور تعیین خط مشی‌های اجرائی در زمینه ترابری کشور و اجرای آن‌ها، برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات دریایی، بهره‌برداری از نقش ژئوپولیتیک ایران در توسعه روابط تجاریِ منطقه‌ای، تامین بیش از یک میلیون مسکن در کشور، تعیین حدود توسعه و ظرفیت شهر‌های فعلی و آینده و طرح و تنظیم نقشه و توزیع جمعیت برنامه دارد.

به گفته ورناصری، تحقق برنامه ملی بازآفرینی در ماده ۵۹، ۶۰ و ۶۱ قانون برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اصلاح سیستم‌های جاریِ تصمیم‌گیری در زمینه‌های مرتبط با مشارکت نخبگان، متخصصین و بخش خصوصی به ویژه جهت اتمام پروژه‌ها و چابک‌سازی وزارتخانه، تقویت و کارآمد کردن نظام مهندسی از دیگر راهبرد‌های عملیاتی این وزیر پیشنهادی در حوزه وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: به‌یقین درصورتی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شود عملکرد وی در حوزه اجرایی و عملیاتی مورد رصد نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده