تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۳۴
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۲۴۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار احتمالا تاثیرگذار بر روند بورس امروز/ اتفاقی مهم برای نماد‌های سنگ آهنی

‌می‌متالز - هفته گذشته بازار سهام روندی مثبت و صعودی را در پیش گرفت و در پایان هفته شاخص کل بورس رشد ۳٫۳ درصدی را به ثبت رساند. امروز در اولین روز معاملاتی هفته دوم شهریور ماه کدام اخبار بر روند بازار تاثیر گذار است؟

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته بازار سهام روندی مثبت و صعودی را در پیش گرفت و در پایان هفته شاخص کل بورس رشد ۳٫۳ درصدی را به ثبت رساند. هفته گذشته بازار سهام با پیش‌رویی نماد‌های شاخص‌ساز بازار پیش رفت. همچنین نماد‌های کوچک هم از تعادل نسبی برخوردار بودند. امروز در اولین روز معاملاتی هفته دوم شهریور ماه کدام اخبار بر روند بازار تاثیر گذار است؟

_ پیشنهاد هیات مدیره شرکت دریایی و کشتیرانی خط دریابندر (حبندر) درباره افزایش سرمایه ۳۷۳ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین منابع مالی لازم جهت خرید دارایی‌های ثابت مشهود، پرداخت بدهی به سهامداران (بابت سود سهام و بخشی از مطالبات تجاری سهامدار عمده) و اصلاح ساختار مالی

_ سنگ آهن با افزایش قیمت ۵٫۷ دلاری، به ۱۵۹ دلار در هر تن رسید.

_ وزیر راه و شهرسازی با طرح مالیات بر عایدی مسکن موافقت کرد. وی در برنامه‌های خود در بخش مسکن، علاوه بر رونمایی از روش‌های متعدد تأمین مالی، بر تسریع در تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه تأکید کرد.

_ با هدف افزایش نقدشوندگی و شناوری سهام، ۵ درصد سهام به نماد‌های «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» منتقل خواهد شد. بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس مقرر شد ۵ درصد از دارایی اشخاص در سایر نماد‌های شرکت‌های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آن‌ها «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» انتقال یابد.

_ خرید و فروش کاذب خودرو متوقف شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اعلام این خبر گفت: با وجود نوسان افزایش قیمت دلار، اما ترمز گرانی خودرو کشیده شد. همچنین در یک هفته گذشته معاملات خرید و فروش خودرو کاهش یافته است.

_ مدیر نظارت بر بورس‌ها اعلام کرد: عرضه‌ای انجام نمی‌شود، مگر به صورت بلوکی. خبر مبنی بر عرضه سهام عدالت از شنبه (۶شهریور) تکذیب می‌شود.

_ دیروز جمعه ۵شهریور۱۴۰۰، نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار، بدون تغییر نسبت به روز پنج‌شنبه رقم ۲۷۳۳۷ تومان را نشان می‌داد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده