به گزارش میمتالز، اینستاگرام همچنان مشغول پیاده سازی قابلیت جستجو در میان پستهای مختلف براساس کلیدواژه است و اخیرا جزییات بیشتری در این خصوص را منتشر کرده است.
همان طور که میدانید جستجوی اینستاگرام در حال حاضر صرفا محدود به پیدا کردن اکانتها، هشتگها و محلها است و نمیشود پستی را بر اساس کلمات موجود در کپشن آن جستجو کرد؛ بنابراین اگر کسی هشتگی روی پستها قرار ندهد عملا پیدا کردن پست آن از طریق سرچ غیرممکن میشود.
اما اینستاگرام مدتی است که در حال کار روی قابلیت سرچی است که به طور کلی مثل گوگل کار میکند و کاربر میتواند پستهای مختلف را براساس کلمات موجود در کپشن آنها سرچ کند که کار کاربر را برای رسیدن به پستهای موردنظرش بسیار راحتتر میکند و همچنین برای پیجهای مختلف به خصوص پیجهایی که عمدتا محتوای آنها متنی است میتواند بسیار مفید باشد.
این قابلیت در نسخه آزمایشی بدین صورت کار میکند که کاربر در بخش جستجوی اینستاگرام کلیدواژهای مثل Space را در باکس مربوطه سرچ میکند.
با این کار علاوه بر پیجها و هشتگهای مرتبط، حالا آن کلیدواژه و کلیدواژههای نزدیک به آن، با آیکون ذره بین ظاهر میشوند. کاربر با کلیک کردن روی هر کدام از آنها با صفحهای پر از عکس و ویدیو مواجه میشود که بنا به پارامترهای مختلف با آن کلیدواژه خاص مرتبط هستند.
اینستاگرام توضیح داده که عکسها و ویدیویهای موجود در این صفحات را براساس سیگنالهای مختلفی مثل ارتباط کلیدواژه جستجو شده با اسم پیج، بیوی پیج و کلیدواژهها و هشتگهای استفاده در کپشن پستها و همچنین ارتباط آنها با علایق کاربر مرتب میکند. همچنین پارامترهایی مثل لایک، سیو، شیر و کامنتها هم در مکان قرارگیری پستها تاثیرگذار هستند.
در نتیجه بحث سئو حالا کم کم به اینستاگرام برای قرار گرفتن پست پیجها در نتایج بالایی جستجو هم راه پیدا و حوزه جدیدی رو برای سئوکارها باز خواهد کرد.
همچنین این شرکت اعلام کرده که پیدا کردن پستهایی که موضوعهای حساس مثل ترویج به خشونت دارند را سختتر میکند و چنین پستهایی معمولا فاصله زیادی با نتایج اول خواهند داشت.
اینستاگرام متاسفانه زمان برای عرضه قابلیت جدید سرچ مشخص نکرده است. این قابلیت فعلا فقط برای زبان انگلیسی کار میکند، اما در آینده به تعداد زبانهای پشتیبانی شده طبعا اضافه خواهد شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)