تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۲۴۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم بالای معاملات طلا از معاملات مردادِ بورس کالا

‌می‌متالز - تعداد ۱۲ میلیون گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد ریال در جریان معاملات مردادماه گذشته بورس کالا دادوستد شد که در این زمینه بیشترین حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات مردادماه گذشته معامله گران تعداد ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۸۸۴ میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۶ و ۱۵۸ درصدی همراه بوده است؛ در مردادماه مدال طلای حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید.

این گزارش می‌افزاید: در جریان معاملات ماهی که گذشت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای بانک‌های آینده، رفاه، سامان، صادرات و ملت به ثبت رسید تا سکه طلا در این بازار مدال طلای معاملات ماهانه را کسب کند. به طوری که طی مرداد ماه امسال ۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلای تحویل یک روزه مورد معامله قرار گرفت و ارزش بالغ بر ۹ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

همچنین در این مدت تعداد ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۷۷ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از ۵۱۲ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال بین بازیگران بازار دست به دست شد تا این دارایی پایه پس از سکه طلا بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ماهانه را به ثبت برساند و دوم شود.

معامله گران در دو نماد معاملاتی انبار‌های سحرخیز و طلای سرخ تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۸۰ گواهی سپرده زعفران پوشال را خرید و فروش کردند تا ارزشی بیش از ۲۳ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال برای دارایی پایه مذکور ثبت شود. براساس این آمارها، زعفران پوشال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده سوم جدول معاملات مرداد ماه قرار گرفت.

آمار‌ها حاکی از آن است که در دوره زمانی مورد بررسی ۳۶۱۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی انبار‌های مه ولات و سبز دانه معامله شده و ارزش ۶.۶ میلیارد ریالی را رقم زده است.

معامله ۵۳۲۰ گواهی سپرده زیره سبز انبار‌های دانش، کیمیابذر و مینوبذر نیز ارزشی بیش از ۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند. معامله ۱۹۵ گواهی سپرده کشمش تیزابی تاکستان نیز ارزشی نزدیک به ۴۵ میلیون ریال را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده