تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۲۴۶۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

شورای نگهبان طرح مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تایید کرد

‌می‌متالز - سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح جهش تولید و تامین مسکن برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هادی طحان نظیف در ارتباط زنده با شبکه خبر در ارتباط با موضوع «آخرین وضعیت طرح جهش تولید مسکن» گفت: طرح جهش تولید مسکن چند باری در تردد بین شورای نگهبان و مجلس بود، اولین بار فروردین سال جاری به شورای نگهبان ارسال شد و با اصلاحاتی که مجلس درمورد این طرح داشت، در جلسه چهارشنبه شورای نگهبان مجددا بررسی و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدوارم این طرح به جهش و رونق تولید مسکن که یکی از صنایع پیشران کشور محسوب می‌شود، بیانجامد.

شورای نگهبان طرح مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تایید کرد

وی با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های امروز مردم است، افزود: امیدواریم رونق مسکن زمینه اشغال و ازدواج جوانان را فراهم کند.

طحان نظیف با اشاره به جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن تصریح کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در ماده ۱ این طرح اشاره شده و دولت با اجرای این قانون می‌تواند به این هدف دست یابد و مانعی برای این موضوع ندارد و با توجه به اینکه یکی از وعده‌های رئیس جمهور در دوران انتخابات بود، امیدواریم این طرح عملیاتی شود.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: ایجاد شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور و بحث صندوق ملی مسکن که هدفش تجمیع و تخصیص منابع مالی، تامین و واگذاری اراضی، تامین مصالح ساختمانی و تسهیل اخذ خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه ساخت و پایان کار در این قانون پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده