تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۲۴۷۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک تیر و دو نشان؛

حلقه‌ای دیگر به زنجیره تولید چادرملو افزوده شد

‌می‌متالز - شرکت چادرملو که همواره در پی ایجاد ارزش افزود در روند فعالیت‌های معدنی و صنعتی خود قرار دارد، با ارائه چندین طرح صنایع پائین دستی فولاد و اخذ مجوز‌های لازم از جمله کارخانه تولید ورقه‌های آلیاژی، اکنون گام را فراتر گذاشت و با مشارکت در خرید یک واحد تولید لوازم گرمایشی و سرمایشی، حلقه‌ای دیگر به زنجیره تولیدات خود افزود.

به گزارش می‌متالز، در پی بروز مشکلات ناشی از افزایش قیمت ارز، تشدید تحریم‌ها و نبود مواد اولیه، گروه صنعتی ایساتیس تولیدکننده پکیج شوفاژ دیواری، رادیاتور‌های پانلی و حوله‌ای و کولرگازی اسپلیت از حدود ۲ سال پیش قادر به ادامه فعالیت نشد و در نتیجه با توقف تولید عملاً این واحد نوپا و مدرن صنعتی در یزد که از تکنولوژی روز دنیا برخوردار است به مرز ورشکستگی و تعطیلی کامل کشیده شد. اما این مجموعه صنعتی با مشارکت و سرمایه گذاری چادرملو، شرکت آسفالت طوس و شرکت شهداب یزد از خطر تعطیلی و بیکاری حدود ۴۵۰ نیروی کار رها شد.

در مراسم واگذاری گروه صنعتی ایساتیس به سهامدارن جدید، ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به ضرورت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی گفت: چادرملو یکی از شرکت‌های موفق در عرصه اقتصادی کشور است و ما مکلف هستیم نه تنها از سرمایه‌های سهامداران حقیقی و حقوقی خود صیانت کنیم بلکه نهایت تلاش خود را برای به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور و رونق کسب و کار‌ها به عمل آوریم. بر این اساس با درخواست مقامات و مسوولان استان بر آن شدیم گروه صنعتی ایساتیس را مجدداً احیاء کنیم.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر محقق ساختن استراتژی ایجاد ارزش در چادرملو گامی عملی در مسیر رونق اقتصادی و اشتغالزایی برداشتیم.

تقی زاده یادآوری کرد: در حال حاضر اجرای ده‌ها پروژه صنعتی و زیر بنایی را به ارزش ۷۰۰ هزار میلیارد ریال در دستور کار داریم و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرای استان که تاکنون نیز بسیار ارزنده بوده است این طرح‌ها در استان یزد به اجرا درآید.

در ادامه این مراسم، امام جمعه، استاندار و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از از تلاش‌ها و اقدامات اثربخش شرکت چادرملو در اقتصاد یزد و نگاه توسعه گرای مدیرعامل این شرکت و اذعان به اثربخش بودن این اقدامات در رونق اقتصادی و اشتغالزایی، بر تداوم حمایت‌های خود از سرمایه گذاری‌های تولیدی و طرح‌های زیر بنایی چادرملو در استان یزد تاکید کردند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده