تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۲۴۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حجم مبادلات تجاری ایران با اوراسیا به بیش از ۱.۶میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - حجم مبادلات تجاری ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در چهار ماهه اول سال جاری با ۹۳ درصد افزایش در ارزش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش می‌متالز، حسین کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری صادرات کشورمان به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت ۵ کشور مقصد کالا‌های صادراتی کشورمان، به ترتیب فدراسیون روسیه با مبلغ ۱۸۸ میلیون و ۹۲۶ هزار دلار؛ ارمنستان با ۸۳ میلیون ۴۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۵۳ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار، قرقیزستان با ۲۴ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار و بلاروس با ۶ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار بوده اند.

کاخکی اظهار داشت: در همین مدت واردات کشورمان از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی در مدت یاد شده، به ترتیب فدراسیون روسیه با مبلغ یک میلیارد و ۶۲ میلیون و ۷۲۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۷۸ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار؛ بلاروس با ۸ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار؛ ارمنستان با ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار دلار و قرقیزستان با ۲۱۶ هزار دلار اولین تا پنجمین مبدا کالا‌های وارداتی کشورمان بوده اند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده