تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۲۴۸۳۲
سرویس خبر : اجتماعی

نسبت ۷۵ درصدی قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها در صندوق بازنشستگی کشور در ۳ ماهه بهار ۱۴۰۰

‌می‌متالز - نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها در شرکت صندوق بازنشستگی کشور در ۳ ماهه بهار ۱۴۰۰، ۷۵ درصد می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده است. به منظور افزایش بهره وری و بازدهی سرمایه، این شرکت از اواخر سال ۱۳۹۴ رسما فعالیت کاری خود را روی موضوعات مرتبط با نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی متمرکز نمود تا با بهره گیری از ظرفیت‌های ویژه، نسبت به ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران خود اقدام نماید. مأموریت شرکت حفظ و توسعه سرمایه گذاری‌های مولد و پایدار در راستای حداکثرسازی منافع ذینفعان می‌باشد.

از آنجاییکه پیش بینی درآمد برای شرکت‌های سرمایه گذاری دشوار می‌باشد بهتر آن است که برای سنجش عملکرد شرکت معیارمان را بر مبنای ارزش تعادلی، خالص ارزش دارایی‌ها بسنجیم که هرچه شرکت وزن پرتفوی بورسی سنگین تری نسبت به پرتفوی غیر بورسی خود داشته باشد این معیار به عملکرد واقعی شرکت نزدیک‌تر خواهد بود.

در دوره سه ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ ارزش دفتری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور ۴ هزار و ۱۱۲ ریال و نسبت پی بر بی این شرکت ۵ می‌باشد.

در دوره یکماهه منتهی به مرداد سال ۱۴۰۰ بیشتر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور در صنعت شیمیایی بوده که ۴۸ درصد از پرتفوی بورس شرکت را به خود اختصاص داده است. در این دوره ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت بیش از ۶۵۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد و ۹۶ درصد از کل پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور متعلق به سهام بورسی بوده است.

مازاد ارزش روز دارایی با ارزش ذاتی دارایی‌های بورسی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۹۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد و همچنین با در نظر گرفتن پرتفوی غیر بورسی شرکت خالص ارزش دارایی‌ها به صورت تقریبی ۷۲۷ هزار میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال است. در نتیجه خالص ارزش دارایی‌ها برای هر سهم ۲۶ هزار و ۹۳۰ ریال بوده که نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها ۷۵ درصد خواهد بود. این بدین معناست که شرکت ۷۵ درصد کمتر از قیمت تعادلی خود در بازار عرضه می‌گردد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم از شرکت پتروشیمی خارگ را در دوره یکماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰ فروخته است و سود حاصل از آن بیش از ۱۰۱ میلیون ریال می‌باشد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده