تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۲۳۷۶۰
سرویس خبر : اجتماعی

حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد؟

‌می‌متالز - از عصر دیروز پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری آغاز شده است. در روز‌های گذشته، بازنشستگان از تاخیر در پرداخت حقوق خود خبر می‌دادند.

به گزارش می‌متالز، آنها، اما از آغاز پرداخت حقوق مرداد خود خبر دادند؛ از قرار معلوم پرداخت‌ها عصر روز اول شهریور، براساس حروف الفبا آغاز شده است.

این در حالی است که وزیر کار علت تاخیر چندروزه را تعطیلی‌های کرونا اعلام و آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان را تایید کرد.

در ارتباط با معلمان نیز، پرداخت حقوق به دلیل عدم تامین اعتبار فوق‌العاده ویژه مرداد به تاخیر افتاده بود که براساس اخبار دریافتی احتمالاً امروز صبح یا بعدازظهر حقوق‌ها واریز می‌شود.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق‌ها چه بود؟

روز گذشته، اخبار دریافتی از کارکنان و بازنشستگان برخی ارگان‌های دولتی نظیر وزارت آموزش و پرورش، حاکی از آن بود که حقوق پرداختی مرداد آن‌ها به حساب این افراد واریز نشده بود.

مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این مورد گفتند که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده است و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه‌ای برای واریز حقوق وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

مسئولان این سازمان پیگیری دقیق‌تر را به خزانه‌داری کل‌کشور ارجاع دادند، در عین حال مسئولان صندوق بازنشستگی می‌گویند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق را از سازمان برنامه و بودجه می‌گیرند، اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تاخیر در پرداختی‌ها شده بود.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده که تعطیلات ۶ روزه کرونایی، مشکلاتی را برای پرداخت حقوق بازنشستگان به وجود آورده است.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق‌ها از طریق خزانه تامین می‌شود که این مبلغ هنوز از سوی خزانه کشور به صندوق بازنشستگی پرداخت نشده است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده