تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۳۸۷
کد خبر: ۲۲۳۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یارانه‌های واریزی شهریور کدام هستند؟

‌می‌متالز - دولت جدید باید روند واریز یارانه‌های ماه‌های گذشته را در ماه پیش‌رو ادامه دهد و در شهریور دو یارانه ثابت نقدی و معیشتی بنزین را واریز کند.

به گزارش می‌متالز، با نزدیک شدن به پایان پنجمین ماه امسال پرونده واریز یارانه‌ها در مرداد بسته شده است. اما در شهریور باید دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی در موعد مقرر خودش پرداخت شود.

یارانه معیشتی بنزین

براساس اطلاعیه‌هایی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه منتشر می‌کند، باید بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۱۰شهریور) به حساب سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط واریز شود.

مبلغ این یارانه همانند دوره‌های قبل برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین حدود هفت میلیون نفر در پاییز گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه خانوار‌ها کسر می‌شود.

در شهریور نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

یارانه نقدی

صد و بیست و هفتمین مرحله یارانه نقدی در شهریور پرداخت می‌شود.

واریز یارانه نقدی نیز زمان‌بندی مشخصی دارد، این یارانه باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰شهریور واریز شود.

طی سال‌های گذشته مبلغ یارانه نقدی به طور ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ هزار بوده، اما خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور مبلغی بیش از این مقدار را می‌گیرند.

در خرداد سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون خانوار مرحله اول وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه‌شان کسر می‌شود.

در شهریور پانزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

حقوق و وام بازنشستگان

در خصوص حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق‌ها را از ۲۰شهریور آغاز کند. همچنین براساس گفتگو رئیس کانون بازنشستگان استان تهران دومین نوبت وام هفت میلیون تومانی نیز در شهریور به حساب متقاضیان دریافت این وام واریز می‌شود.

در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری نیز باید در پایان شهریور، چهارمین نوبت وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز شود.

یارانه جدید

ابراهیم رئیسی وعده داده که یارانه جدید در قالب «کارت رفاهی معیشتی» به پنج دهک اول پرداخت شود. مبلغ این یارانه برای خانوار‌های سه دهک اول ۲۰۰ هزار توامان و برای خانوار‌های دهک چهارم و پنجم ۱۵۰ هزار تومان است.

همچنین رئیسی حجت عبدالملکی را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرده، انتخاب او از این جهت اهمیت دارد که معمولا تصمیم برای پرداخت یارانه جدید با مشارکت بالای وزارت کار انجام می‌شود.

در مدتی که نام او به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شده، اظهارنظری جدی در خصوص یارانه جدید نداشته است. اما بررسی اظهارات او در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که موافق افزایش یارانه‌هاست.

باید دید در روز‌های آینده مجلس به عبدالمکی رای اعتماد می‌دهد یا خیر؟ اما اگر به عنوان وزیر کار انتخاب شود احتمال پرداخت یارانه جدید وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده