تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۲۴۸۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن در انتظار رشد تقاضا

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ‌ آهن در سنگاپور ۲۳ آگوست، تا ۱۰درصد افزایش یافت؛، زیرا افزایش احتمالی واکسیناسیون ایالات متحده انتظارات افزایش تقاضا در بازار را تقویت کرد. همچنین، رئیس بانک مرکزی چین وعده داد که پس از کند شدن رشد اعتباری و اقتصادی در ماه جولای، عرضه اعتبار را تثبیت کرده و اعتبارات را برای مشاغل کوچک و بخش واقعی اقتصاد افزایش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، اریک هدبورگ، تحلیلگر گروه CRU گفت: «فعالان بازار امیدوارند سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتری برای زیرساخت‌ها از جمله بخش مسکن و صنایع فولاد از طرف دولت‌ها اتخاذ شوند. در مورد فولاد در مناطق مختلف جهان به جز چین، ما شاهد کاهش تولید، نسبت به قبل از کرونا هستیم.»

قیمت سنگ آهن سقوط چشم‌گیری داشته و در یک ماه گذشته حدود یک‌چهارم ارزش خود را از دست داده است، زیرا فشار چین برای کاهش تولید فولاد تقاضا برای سنگ‌آهن را کم کرده است. ذخایر سنگ‌ آهن در بنادر اصلی چین در هفته گذشته ۳/ ۱درصد افزایش یافت که نشان از کاهش مصرف دارد؛ در حالی که تولید فولاد در ماه جولای کاهش یافت. ناظران بازار بر این باور هستند که در نتیجه اتخاذ سیاست‌های چین و عملکرد نامتوازن تولید در مناطق مختلف جهان نوسانات در قیمت سنگ‌آهن بیشتر خواهد شد. سنگ‌آهن در سنگاپور پس از سقوط ۱/ ۲درصدی در روز دوشنبه تا ساعت ۱۱:۳۵ صبح به وقت لندن ۱۰درصد افزایش یافت و به ۶۵/ ۱۴۹ دلار در تن رسید. معاملات آتی دالیان ۸درصد بالاتر بسته شد و میلگرد و کویل نورد گرم در شانگ‌های بیش از ۵/ ۲درصد افزایش یافت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده