تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۲۴۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۵ درصدی قیمت ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا

‌می‌متالز - امروز ۱۹۹ هزار و ۹۸۰ تن ورق گرم شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالای ایران عرضه شد که در نهایت ۱۷۲ هزار و ۱۵۰ تن از این محصول با قیمت پایه ۱۹۷ هزار و ۹۹۵ ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد؛ معاملات امروز نسبت به فروش قبلی فولاد مبارکه در بورس کالا که قیمت ورق گرم ۲۳۳ هزار و ۲۴۳ ریال ثبت شده بود کاهش ۱۵ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که ورق گرم فولاد مبارکه در آخرین معامله این محصول در بورس کالا (۱۳ مردادماه) روی رقم ۲۳۳ هزار و ۲۴۳ ریال در هر کیلوگرم ثبت شد، اما امروز با عرضه پر حجم مبارکه و پاسخگویی به نیاز بازار، قیمت این محصول روند کاهشی به خود گرفت و به قیمت ۱۹۷ هزار و ۹۹۵ ریال معامله شد. براساس آمار معاملات بورس کالا، فولاد مبارکه در عرضه آخر ورق گرم در بورس کالا ۱۳۹ هزار و ۹۲۰ تن ورق گرم خود را فروخته بود.

همچنین امروز عرضه یک هزار و ۵۱۸ تنی تیرآهن ۱۴ جهان فولاد غرب در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا با تقاضای یک هزار و ۲۸۸ تنی مواجه شد و به این ترتیب این محصول نیز با قیمت ۱۵۷ هزار و ۶۳۷ ریال پایه مبادله شد.

در این میان با تقاضای ۶ هزار و ۸۵۰ تنی برای عرضه ۶ هزار تنی ورق قلع اندود و تقاضای ۸ هزار و ۹۰۰ تنی برای عرضه ۷ هزار تنی ورق رنگی فولاد مبارکه، این دو محصول با رقابت ۵.۵ و ۷.۸ درصدی مواجه شدند و در پایان ورق قلع اندود با قیمت ۳۰۹ هزار و ۳۲۳ ریال و ورق رنگی فولاد با قیمت پایانی ۳۲۷ هزار و ۹۱۵ ریال مورد معامله قرار گرفتند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده